نوشته شده توسط : afra

 

پارچه شانل چاپي چيست + 5 ايده استايل زمستاني با اين پارچه

 

با پيشرفت صنعت مد و فشن، در دنياي امروز، با پارچه هاي زيادي روبرو هستيم. بسياري از آن ها از ديرباز وجود داشتند و بعضي از آن ها به تازگي به اين صنعت وارد شدند. اگر به حرفه پارچه شناسي علاقه داشته باشيد، به خوبي اين موضوع را درک مي کنيد، که چقدر آشنايي با پارچه و شناخت آنها در دنياي امروز اهميت دارد. يکي از پارچه هايي که مطمئنا با آن آشنايي داريد، پارچه شانل است. پارچه شانل زير مجموعه پارچه هاي بافت است. تنوع پارچه شانل بسيار زياد است. يکي از جديدترين مدل هاي پارچه شانل، پارچه شانل چاپي است. از اين پارچه در فصل زمستان و براي دوخت انواع لباس هاي استفاده مي شود. در ادامه قصد داريم شما را با اين پارچه و آيتم هايي که مي توانيد با آن بدوزيد، آشنا کنيم. پس با ما همراه باشيد.

 

پارچه شانل چاپي چيست؟

پارچه شانل چاپي يا شانل پيرينت، پارچه اي متراکم با طرح هاي چاپ شده است. بيس پارچه، توليد کشور ترکيه و طرح هاي آن در داخل کشور بر روي پارچه چاپ مي شود. پارچه شانل چاپي در رنگ ها و طرح هاي متنوعي توليد شده و در بازار عرضه مي شود. پارچه شانل در اصل نوعي از پارچه توئيد بوده و تار پود پارچه کاملا مشخص است. اگر اين پارچه را با سرانگشتان خود لمس کنيد به خوبي متوجه بافت آن مي شويد.

بافت پارچه شانل چاپي چگونه است؟

پارچه-شانل-چاپي-چيست

پارچه شانل چاپي زير مجموعه پارچه شانل بوده و بافتي مشابه با آن دارد. در حالي که بافت اين پارچه به بافت شانل اصلي شباهت دارد، داراي تفاوت هايي نيز هست. به طور مثال بافت پارچه شانل چاپي متراکم است. اما پارچه شانل بافت، بافتي نرم و منعطفي دارد. به طور کلي مي توان گفت بافت پارچه شانل چاپي به پارچه هاي کنفي شباهت زيادي دارد. رو و پشت پارچه شانل چاپي پوشيده از پرزهاي نازک و ظريف است.

 

ويژگي هاي پارچه شانل چاپي چيست؟

پارچه-شانل-چاپي

پارچه شانل چاپي داراي ويژگي 6هاي منحصر به فردي است و مخاطبان زيادي دارد. اين ويژگي ها مخاطب را متقاعد مي کند تا براي خريد اين پارچه اقدام کند. در ادامه اين ويژگي ها را با هم بررسي خواهيم کرد.

مناسب براي روزهاي سرد سال

پارچه شانل چاپي بافتي نسبتا ضخيمي دارد. از اين رو بيشترين ميزان فروش اين پارچه مربوط به فصل پاييز و زمستان است. براي افزايش گرماي اين پارچه مي توانيد از تکنيک آسترکشي براي لباس خود استفاده کنيد.

محافظ پوست شما

ممکن است تصور کنيد پارچه شانل بافت خشني دارد. اما اين تصور کاملا غلط بوده و بافت پارچه شانل نرم و لطيف است. به طوري که هيچ آسيبي به پوست شما وارد نمي کند و محافظ آن نيز خواهد بود.

دنيايي از رنگ و طرح

پارچه شانل چاپي تنوع زيادي دارد و مي توانيد مطابق با سليقه و استايل خود طرح پارچه خود را انتخاب کنيد.

عدم آبرفت و اتو رفت

پارچه شانل به طور کلي آبرفت و اتورفت ندارد و از اين بابت بعد از خريد موجب نگراني شما نمي شود.

عضو وفادار کمد لباس شما

در نظر داشته باشيد، چيزي که يک پارچه را نسبت به ساير پارچه ها متمايز مي کند و باعث مي شود از خانم ها به طرفدارن هميشگي آن تبديل باشند، کيفيت بالاي آن پارچه است. پارچه شانل چاپي، يکي از با دوام ترين پارچه هاي موجود در بازار است.

قيمت پارچه شانل بافت پرينت

اتوپذيري آسان پارچه شانل چاپي

پارچه شانل چاپي جزو پارچه هايي محسوب مي شود که چروک نمي شود. اين نکته براي دوخت لباس بسيار مهم است و در ظاهر لباس شما تاثير بسزايي دارد. از طرفي اين پارچه به راحتي اتو مي شود و شما را در زمان اتوکشي به زحمت نمي اندازد.

قابل اجرا براي اکثر مدل ها

پارچه شانل و شانل چاپي براي دوخت مدل هاي متفاوت و متنوعي به کار مي روند. از اين رو دست شما در انتخاب مدل باز است. بهتر است از اين پارچه براي دوخت مدل هايي استفاده کنيد که نياز به ريزش زيادي ندارد.

پارچه شانل چاپي با ايستايي متوسط

پارچه شانل چاپي با ايستايي متوسط

شانل چاپي به طور کلي، جزو پارچه هايي با آهار متوسط دسته بندي مي شود. از اين رو مي توانيد از اين پارچه براي مدل هايي استفاده کنيد که نياز به ريزش زياد يا ايستايي بالا ندارد.

مناسب براي افراد مبتدي در خياطي

دوخت شانل چاپي بسيار راحت است. حتي اگر اطلاعات و مهارت کمي درزمينه خياطي داشته باشيد، مي توانيد با اين پارچه کار کنيد. کافي است يکبار اين پارچه را خريداري کنيد و آن را بدوزيد. مطمئنا بعد از اتمام کار، عاشق دوخت اين پارچه مي شويد. در ادامه نکات مهمي که در زمينه دوخت و نگهداري اين پارچه به شما کمک مي کند را بررسي خواهيم کرد.

روش دوخت و نگهداري از پارچه شانل چاپي

براي دوخت شانل چاپي بايد نکاتي را مد نظر داشته باشيد. اين نکات به شما کمک مي کند تا بتوانيد راحت تر پروسه دوخت اين پارچه را طي کنيد. در کنار هم اين نکات را ياد خواهيم گرفت.

  • قبل از دوخت الگوکشي کنيد. اين نکته سرعت عمل شما را بالا مي برد.
  • پارچه را بر روي ميز صافي پهن کنيد.
  • الگوها را ترجيحا از يک سمت بر روي پارچه پهن کنيد، تا بعد از دوخت طرح هاي روي پارچه با هم همخواني داشته باشند.
  • الگوها را برروي پارچه خود با سنجاق يا گيره فيکس کنيد. اين نکته باعث مي شود الگو و پارچه شما تکان نخورد.
  • از قيچي تيز استفاده کنيد. توجه کنيد پارچه شما کمي ضخيم است و اگر از قيچي کند و قديمي استفاده کنيد، پارچه شما دالبر، دالبر شده و به راحتي چيده نمي شود.
  • قبل از دوخت، پارچه ها را با نخ و سوزن برروي هم فيکس کنيد. اين کار باعث مي شود در زمان دوخت دو تکه پارچه شما برروي هم سر نخورند.
  • با دور متوسط و حتي آرام چرخ خياطي آن را بدوزيد. دور تند در صورت عدم کنترل پارچه، ممکن است باعث تکان ناگهاني آن شود.
  • بعد از دوخت با يک واسطه و با حرارت متوسط لباس خود را اتوکشي کنيد.
  • بعد از شستشوي لباس، آن را بر روي سطح صاف آويزان کنيد. سطح صاف باعث مي شود لباس شما کشيده و دفرمه نشود.
  • در مقابل نور مستقيم خورشيد، لباس خود را قرار ندهيد. اين موضوع ممکن است باعث رنگ پريدگي پارچه لباس شما بشود.
  • لباس ها را در کاور نگهداري نکنيد و اجازه دهيد لباس شما با هواي آزاد در تماس باشد.

5 مدل لباس زمستاني با پارچه شانل چاپي

پارچه شانل چاپي، پارچه اي پرکاربرد و پرفروش است. اين فروش در روزهاي سرد پاييز و زمستان، چند برابر مي شود. اين پارچه مي تواند شما را گرم نگهدارد و از طرفي مي تواند استايل زيبا و جذابي را براي شما فراهم کند. با شانل چاپي مي توانيد انواع لباس هاي را بدوزي و از آن ها استفاده کنيد. در ادامه چند مدل از اين لباس ها را با هم بررسي خواهيم کرد.

کت هاي جذاب با پارچه شانل چاپي

کت هاي جذاب با پارچه شانل چاپي

کت يکي از پرکاربردترين آيتم ها در استايل خانم هاي جوان و دختران است. از اين آيتم جذاب مي توانيد در انواع استايل ها بهره ببريد. براي استايل کژوال کافي است کت خود را با يک شلوار جين و کفش اسپرت ست کنيد. در استايل هاي کلاسيک، کافي است همين کت را با يک شلوار پارچه اي و کفش کالج ست کنيد و در کنار آنها از يک کيف دستي ساده و مينيمال نيز بهره ببريد. پارچه شانل چاپي براي دوخت کت ها بسيار پرفروش و پرکاربرد است. مي توانيد کت هاي کوتاه، بلند، ترنچ کت، کراپ کت و غيره را بنا به سليقه خود با اين پارچه بدوزيد و از زيبايي اين کت ها لذت ببريد.خرید پارچه مخمل کبریتی

دامن هاي زيبا و دوست داشتني

دامن هاي زيبا و دوست داشتني

زماني که در مقابل کمد لباس يک خانم خوش پوش قرار مي گيرد، مي توانيد با يک جستجوي ساده، چند مدل دامن متنوع را بيابيد. اين موضوع نشان مي دهد اکثر خانم ها به دامن علاقه مند هست. با يک سرچ ساده مي توانيد انواع مدل هاي دامن را در اينترنت جستجو کنيد. مطمئنا داشتن همه آن ها براي ما لذت بخش است. اما اگر به دنبال يک مدل دامن زيبا و کاربردي براي روزهاي سرد سال هستيد، دامن با پارچه شانل چاپي بهترين گزينه است. اين پارچه به خوبي با ساير آيتم هاي ديگر استايل شما ست مي شود. از اين رو دست شما در ست کردن اين دامن ها باز است. دامن هاي دوبل، ماکسي، کوتاه و غيره با پارچه شانل قابل اجرا و دوخت هستند. کفش هاي پاشنه بلند يکي از بهترين انتخاب ها براي ست کردن با دامن هاي شانل چاپي است.

وست، انتخاب خانم هاي شيک پوش

وست شانل

امروزه يکي از لباس هايي که به فراواني در پشت ويترين مغازه هاي مي بينيد، وست است. وست به جليه هاي کوتاه و بلندي گفته مي شود، که بر روي بلوز يا پوليور خود مي توانيد بپوشيد. وست را مي توان به عنوان يکي از لباس هاي ترند اين روزهاي دنياي مد در نظر گرفت. پارچه شانل چاپي به علت ايستايي و ظاهر لوکسي که دارد براي دوخت وست بسيار مناسب است. مي توانيد نهايت استفاده را از ايستايي اين پارچه ببريد و انواع يقه ها را بر روي وست خود پياده کنيد. وست را مي توانيد به راحتي با کفش هاي پاشنه بلند، اسپرت، صندل و غيره ست کنيد. براي شلوار خود بسته به استايل خود مي توانيد از شلوارهاي جين يا پارچه اي استفاده کنيد. به طور کلي ست کردن وست در کنار شانل چاپي بسيار راحت و آسان است.

سارافون هاي فانتزي و خاص با پارچه شانل چاپي

سارافون هاي فانتزي و خاص با پارچه شانل چاپي

سارفون يا پيراهن هاي بلند زنانه و بدون آستين يکي از واجبات کمد لباس هر خانمي است. از اين سارافون هاي زيبا مي توانيد در مراسم هاي تولد و دورهمي ها بهره ببريد. در فصل پاييز و زمستان بهترين پارچه براي دوخت اين سارافون هاي شانل چاپي است. شانل چاپي با طرح هاي و رنگ هاي منحصر به فردي که دارد مي تواند براي شما زيباترين سارافون ها و استايل را ايجاد کند. کافي است اين پيراهن ها را با يک چکمه بلند يا کفش هاي اسپرت ست کنيد. در آن زمان به خوبي متوجه زيبايي اين سارافون هاي جذاب مي شويد.

شکت هاي پرطرفدار و هيجان انگيز

اگر به دنبال يک آيتم زيبا و دوست داشتني براي استفاده روزانه خود هستيد بهتر است شکت هاي شانل را امتحان کنيد. اين شکت هاي انقلاب زيبايي را در استايل شما به پا مي کنند که از ديدن نتيجه آن متعجب و خوشنود خواهيد شد. شانل چاپي به علت کيفيت بالايي که دارد، مي تواند به يکي از وفادارترين اعضاي کمد لباس شما تبديل شود. پس از کيفيت اين پارچه و ماندگاري آن خيالتان راحت باشد. از طرفي ست کردن اين شکت ها با شانل چاپي نيز کار بسيار آساني است. کافي است از يک شلوار جذب و نيم بوت استفاده کنيد. همچنين مي توانيد اين شکت هاي جذاب را با شلوارهاي بگ يا نيم بگ و کفش هاي اسپرت نيز امتحان کنيد. تمامي اين استايل ها بسته به سليقه شما با پارچه شانل چاپي قابل اجرا هستند.

منبع : پارچه شانل چاپي چيست + 5 ايده استايل زمستاني با اين پارچه



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra
آيا با پارچه شانل مي شود لباس مجلسي دوخت؟

آيا با پارچه شانل مي شود لباس مجلسي دوخت؟

 

پارچه شانل در عين اينکه يک پارچه کلاسيک محسوب مي شود، جزو ترندهاي امسال نيز به حساب مي آيد. اين پارچه که گاهي با نام پارچه بافت نيز شناخته مي شود، همانطور که از نامش پيداست متعلق به برند Chanel است.

 

در واقع موسس خوش ذوق اين برند، براي طراحي مجموعه جديد لباس هايش، به يک پارچه جديد نياز داشت. به اين ترتيب پارچه شانل با بافتي بسيار خاص و منحصر به فرد در سال 1921 توليد شد.

 

به طور معمول تصور مي شود که پارچه شانل براي دوخت لباس هاي ساده مناسب باشد. انواع مانتو، کت و در نهايت دامن و شلوار را مي توانيد با اين پارچه در بازار مشاهده کنيد. اما بايد بدانيد لباس مجلسي با پارچه شانل نيز مي تواند براي پاييز و زمستان، انتخابي بي نظير باشد.

 

پارچه شانل به عنوان يک پارچه پاييزه شناخته مي شود. شما مي توانيد با اضافه کردن اين پارچه خاص که در طرح هاي متعددي توليد مي شود، استايل شيکي براي خود داشته باشيد.

 

لباس مجلسي با پارچه شانل نيز باعث مي شود در مهماني هايي که در فصول سرد برگزار مي شود، استايلي متفاوت داشته باشيد.

 

به همين دليل قصد داريم شما را در ادامه اين مطلب بيشتر با اين پارچه آشنا کنيم. اگر به دنبال ايده دوخت لباس مجلسي با پارچه شانل هستيد، مطالعه اين مطلب براي شما مفيد خواهد بود.

 

پارچه شانل چيست

 

آيا با پارچه شانل مي شود لباس مجلسي دوخت؟

 

در اصل بايد گفت پارچه شانل نوعي پارچه توييت است. در واقع اين دو پارچه مدل بافت يکساني دارند اما الياف آنها کاملا متفاوت است. البته در ابتدا تنها از الياف پشمي براي توليد پارچه شانل استفاده مي شد.

 

به اين ترتيب اين پارچه از نظر طرح و رنگ، محدوديت هايي داشت. اما با گذشت زمان و ورود الياف مصنوعي و رنگارنگ به صنعت نساجي، پارچه شانل نيز تنوع بي نظيري پيدا کرد.

 

اين تنوع هم در رنگ، هم در طراحي و هم در جنس و شکل الياف ديده مي شود. مدل هاي اوليه اين پارچه بسيار ضخيم، سنگين و محدود در رنگبندي بودند.

 

کوکو شنل با اين ترس رو به رو بود که شايد لباس هاي طراحي شده با اين پارچه، مورد استقبال زنان جامعه قرار نگيرد. اما او توانست پس از چندين بار آزمون و خطا، نمونه هاي سبک تر با طراحي بهتر توليد کند.

 

اولين لباس مجلسي با پارچه شانل، کت و دامن و کت و شلوارهايي بود در دهه 1900 توسط کوکو شنل طراحي و به بازار عرضه شد. همانطور که مي دانيد، اين مدل لباس هاي همچنان ارزشمندترين و پرفروش ترين محصولات اين برند محسوب مي شوند.

 

پارچه شانل در مدل هاي مختلف، ضخامت و بافت متفاوتي دارد. به همين دليل زير دست اين پارچه هم مي تواند بسيار نرم و لطيف باشد و هم گاهي زبر به نظر برسد.

 

در حالت کلي اين پارچه نياز به آستر کشي ندارد. اما مي توانيد با آستر کشي، ايستايي متوسط آن را بيشتر نماييد. نوع بافت و تار و پود اين پارچه با دست قابل لمس است.

 

در بعضي از مدل هاي پارچه شانل از الياف لمه نيز استفاده مي شود. براي ديدن جديدترين طرحهاي پارچه شنل اينجا کليک کنيد. بسته به نوع مدل لباس مجلسي که انتخاب کرديد، مي توانيد از رنگ و طرح هاي متنوع آن بهره ببريد.

 

ويژگي هاي پارچه شانل

 

شناخت پارچه شانل (پارچه بافت)

 

پارچه اي که سالها توانسته در يک برند معروف به عنوان پارچه اي محبوب و پرفروش شناخته شود، يقينا ويژگي هاي خاصي دارد. اين پارچه به طور معمول در ميان مجموعه پارچه هاي پاييزه، بسيار پرطرفدار است.

 

اما بيشتر افراد در هنگام خريد تصوري از ويژگي هاي اين پارچه متفاوت و دوست داشتني ندارند. پيش از دوخت لباس مجلسي با پارچه شانل و انتخاب يک مدل مناسب، بد نيست بيشتر با ويژگي هاي اين پارچه آشنا شويد. براي ديدن جديدترين طرحهاي پارچه شنل اينجا کليک کنيد.

 

پارچه شانل ظاهر متفاوت و زيبايي دارد

يکي از ويژگي هايي که پارچه شانل را به يک پارچه فوق العاده براي دوخت لباس هاي مختلف تبديل کرده است، ظاهر متفاوت آن است. اينکه بتوانيد نوع بافت و الياف پارچه را به صورت جداگانه ببينيد، در بسياري از مواقع مي تواند حس خوبي به شما بدهد.

 

اغلب از الياف بسيار درشت و در هم تنيده براي توليد اين پارچه استفاده مي شود. گاهي ديده مي شود چند رشته نخ متفاوت به هم تنيده شدند تا تار يا پود اين پارچه ايجاد شود.

 

در بعضي از مدل هاي پارچه شانل، شما الياف درخشان لمه را نيز در ميان تار و پود آن مشاهده مي کنيد. به همين دليل است که لباس مجلسي با پارچه شانل نيز مي تواند لباس فوق العاده براي شما باشد.

 

اين پارچه تنوع بي نهايتي در طرح و رنگ دارد

تنوع پارچه در ميان پارچه هاي پاييزه محدود است. زيرا بيشتر پارچه ها با بافتي ساده و سبک از الياف پشمي تهيه مي شوند. البته مي توانيد در ميان آنها، پارچه هاي طرحدار متنوعي ببينيد.

 

اما پارچه شانل علاوه بر اينکه از نظر ظاهري کاملا با ساير پارچه هاي پاييزي متفاوت است، تنوع بي نظيري نيز دارد. تقريبا مي توانيد دنيايي از رنگ را در طراحي پارچه شانل مشاهده کنيد.

 

اين پارچه مدرن هم با طرح هاي متقاون و هندسي در بازار موجود است، هم با طرح هاي چند رنگ و مولتي کالر مي توانيد آن را بيابيد. يکي از جديدترين مدل هاي نيز پارچه شانل پرينت است.

 

اين پارچه جديد يک مدل بي نظير در ميان طرح هاي درخشان اين پارچه کاربردي است. همچنان شما مي توانيد براي ديدن جديدترين طرحهاي پارچه شنل اينجا کليک کنيد.

 

پارچه شانل لطيف و دوست داشتني است

پارچه هاي پشمي معمولا اندکي زبر هستند، مخصوصا اگر مانند پارچه شانل داراي اليالف درشت باشند. اما پارچه شانل اعلا و باکيفيت معمولا بسيار نرم و لطيف است.

 

در واقع مهم نيست پارچه شما چه بافتي داشته باشد يا درصد الياف طبيعي به کار رفته در آن چقدر باشد، اين پارچه همواره زيردستي بسيار لطيف دارد. علاوه بر اين، حتي براي دوخت لباس مجلسي با پارچه شانل نيز نياز به آستر کشي نخواهيد داشت.

 

مگر اينکه مايل باشيد لباس شما ايستايي بيشتري داشته باشد. به عنوان مثال، در دوخت کت و شلوار با پارچه شانل، شلوار شما نياز به آستر کشي ندارد.

 

براي افزايش آهار و ايستايي کت اما مي توانيد آن را آستر کشي نماييد. فراموش نکنيد پارچه شانل کاملا ضد حساسيت است و دوست پوست شما خواهد بود.

 

اين پارچه بسيار کاربردي و جذاب است

يکي از ويژگي هاي بي نظير اين پارچه پاييزه اين است که مي توانيد از آن براي دوخت لباس هاي مختلفي استفاده نماييد. از کت مجلسي گرفته تا وست و پالتو مناسب استايل روزمره با پارچه شانل قابل طراحي و دوخت است.

 

حتي شما مي توانيد اين پارچه را با پارچه هايي مانند فوتر ساده و تک رنگ نيز ترکيب کنيد. به اين ترتيب استايلي منحصر به فرد براي روزهاي سرد پاييز و زمستان خود خواهيد داشت.

 

در طراحي لباس مجلسي با پارچه شانل نيز محدوديتي نخواهيد داشت. انواع پيراهن مجلسي بلند، کوتاه، عروسي و کت و دامن را مي توانيد با اين پارچه بدوزيد.

 

البته که در دوخت انواع مانتو پاييزه، دامن و کت هاي روزمره نيز کاربرد و جايگاه خود را دارد. مي توانيد براي ديدن جديدترين طرحهاي پارچه شنل اينجا کليک کنيد.

 

پارچه شانل اتو رفت و آبرفت ندارد

چه چيزي بهتر از اينکه بتوانيد پارچه اي پيدا کنيد که در هنگام دوخت و اولين شستشو، نگران تغيير ابعاد و اصطلاحا آبرفت آن نباشيد. پارچه شانل يکي از بادوام ترين پارچه هايي است که مي توانيد براي دوخت لباس هاي مختلف تهيه کنيد.

 

اين پارچه نه در شستشوي اول تغيير سايز مي دهد و نه در طولاني مدت رنگ و بافت آن دچار تغيير مي شود. البته ممکن است در بعضي مدل هاي شاهد اندکي پرزدهي باشيد. البته اين مشکل نيز با رعايت نکاتي در هنگام شستشوي پارچه شانل تا حد زيادي رفع خواهد شد.

 

اين پارچه بدن نما نيست

تاکيد شد که مدل هاي مختلف پارچه شانل، بافت هاي گوناگوني دارند. بعضي از اين پارچه تراکم بسيار بالايي دارند و بعضي ديگر در ميان تار و پودشان فاصله هايي حس مي شود.

 

اما در نهايت اين پارچه جزو پارچه هاي بدن نما به حساب نمي آيد. البته که آستر کشي پارچه شانل کار متداولي است و شما مي توانيد ايستايي متوسط اين پارچه را با کمک آستر کشي، بيشتر کنيد.

 

به همين دليل مي توانيد مدل هاي مختلفي از لباس مجلسي با پارچه شانل داشته باشيد. براي ديدن جديدترين طرحهاي پارچه شنل اينجا کليک کنيد.

 

نگهداري از پارچه شانل آسان است

پارچه شانل چندان جاذب آلودگي ها نيست و به دليل استفاده از رنگ هاي متعدد در آن، لکه ها به ندرت رويش ديده مي شوند. براي شستشوي آن بهترين گزينه، سپردن آن به مراکز خشکشويي است.

 

البته شستشو با دست نيز مي تواند راه حل امني براي شستن اين پارچه باشد. اگر مايليد اين پارچه را درون ماشين لباسشويي قرار دهيد، توصيه مي شود از برنامه شستشوي لباس هاي حساس و پشمي استفاده نماييد.

 

پشت و رو کردن لباس مي تواند ترفند خوبي براي کاهش اصطکاک سطح پارچه شانل با ساير لباس ها باشد.

 

دوخت پارچه شانل دشوار نيست

تنها چيزي که ممکن است در زمان دوخت لباس مجلسي با پارچه شانل شما را دچار چالش کند، رشته رشته شدن تار و پود حساس آن است. جز اين مسئله مي توانيد مطمئن باشيد که دوخت اين پارچه چندان چالش برانگيز نيست.

 

البته طبق نکاتي که بايد در هنگام دوخت پارچه طرحدار در نظر داشته باشيد، جهت طرح پارچه نيز اهميت زيادي دارد. زيرا طرح پارچه در همه بخش هاي يک لباس بايد در يک جهت باشد.

 

اگر پارچه شما بافت برجسته اي داشته باشد، جهت آن نيز مهم است. در واقع بايد با توجه به خواب پرز پارچه برش را انجام دهيد. براي ديدن جديدترين طرحهاي پارچه شنل اينجا کليک کنيد.

 

راهنماي نگهداري از پارچه شانل

 

رنگبندي پارچه بافت

 

نگهداري از پارچه مراحل مختلفي دارد. در ادامه اين مطلب قصد داريم به نکات مراقبت از اين پارچه در مراحل مختلف دوخت، شستشو و نگهداري بپردازيم. اميدواريم با رعايت اين نکات بتوانيد لباس مجلسي با پارچه شانل را تا سالها با کيفيت روز اول حفظ کنيد.

 

زيرا همانطور که مي دانيد، اين پارچه کلاسيک و پرکاربرد هرگز قديمي نمي شود. اگر بتوانيد در طولاني مدت از آن خوب نگهداري کنيد، تا سالها يک لباس شيک و خاص براي مهماني هاي خود خواهيد داشت.

 

نگهداري از پارچه شانل چندان دشوار نيست. تنها کافي است با آن با احتياط برخورد کنيد و آن را از اجسام تيز دور نگه داريد. زيرا بيشترين آسيبي که به اين پارچه زيبا ممکن است وارد شود، نخ کش شدن الياف برجسته آن است. براي ديدن جديدترين طرحهاي پارچه شنل نيز مي توانيد اينجا کليک کنيد.

 

نگهداري از پارچه شانل در مراحل دوخت آن

سعي کنيد در هنگام دوخت پارچه شانل، نکات زير را به خاطر داشته باشيد:

 

محيط کار خود را تميز کنيد

الياف پشمي به کار رفته در آن نيز ممکن است باعث ايجاد الکتريسيته شود. در نتيجه در بعضي مواقع ممکن است مو، خرده نخ و آشغال هاي روي زمين به پارچه شما بچسبد.

 

توصيه مي شود قبل از اقدام به برش زدن اين پارچه، محيط کار خود را تميز کنيد. زيرا پاکسازي سطح پارچه از آلودگي هاي اينچنيني سخت و زمان بر خواهد بود.

 

پارچه شانل را چند لايه برش نزنيد

پارچه هاي ضخيم را نبايد به صورت چند لايه برش بزنيد. هرچند پارچه شانل ضخامت چنداني ندارد اما اگر چند لايه از آن روي هم قرار بگيرد، احتمال خطا در هنگام برش را افزايش خواهد دارد.

 

زيرا لايه ها روي هم مي لغزند و ممکن است انحرافي در برش هاي شما ايجاد شود. برش زدن پارچه به صورت يک لايه، به طور کلي تسلط شما را بر پارچه افزايش مي دهد.

 

به جهت طرح و کشساني پارچه شانل توجه کنيد

بعضي از مدل هاي پارچه شانل ممکن است از طول يا عرض دچار کشساني شوند. در هنگام الگو کشي بايد به اين نکته توجه نماييد.

 

علاوه بر اين، بايد دقت کنيد طرح پارچه در همه قسمت ها در يک جهت قرار بگيرد. اين نکته مي تواند مهمترين و چالش برانگيزترين نکته در هنگام برش پارچه طرحدار باشد.

 

بلافاصله پارچه شانل را سردوز بزنيد

نکته مهمي که بايد در هنگام دوخت پارچه شانل در نظر داشته باشيد، الياف حساس آن است و فرم تار و پودي و الياف درشت اين پارچه باعث مي شود الياف به سرعت از هم جدا شوند.

 

در واقع احتمال ريش ريش شدن اين پارچه در اثر برخورد با قيچي و در هنگام برش، افزايش پيدا مي کند. در نتيجه نياز است بلافاصله پارچه شانل را سردوز بزنيد.

 

با احتياط اتو کشي انجام دهيد

به طور کلي پارچه شانل از الياف ترکيبي توليد مي شود. براي اينکه به اين الياف حساس و تشکيل شده از چند مواد طبيعي و صنعتي آسيب نرسانيد، توصيه مي شود با احتياط اتو کشي نماييد.

 

هرچند اين پارچه به ندرت چروک مي شود اما براي اتو کشي درزها حتما از يک پارچه نخي به عنوان محافظ استفاده کنيد. دماي اتو نيز بايد براي اتو کشي پارچه حساس مناسب باشد.

 

نگهداري از پارچه شانل در هنگام شستشوي پارچه

شستشوي پارچه شانل چندان دشوار نيست. اما شما مي توانيد با رعايت نکات زير، طول عمر اين پارچه حساس را افزايش دهيد.

 

شوينده مناسب انتخاب کنيد

براي شستشوي پارچه شانل به يک شوينده ملايم نياز داريد. استفاده از شوينده هاي قوي ممکن است به رنگ و بافت پارچه آسيب بزند. پارچه شانل تيره ممکن است در شستشوي اوليه اندکي رنگ دهي داشته باشد، اما اگر آن را با شوينده مخصوص لباس هاي تيره بشوييد، رنگ آن در طولاني مدت آسيبي نخواهد ديد.

 

به دماي آب توجه کنيد

بهترين دماي شستشو براي لباس هاي حساس، 25 درجه سانتيگراد است. اين دما را براي شستشوي پارچه شانل توصيه مي کنيم. براي شستشوي اين پارچه نيازي به آب داغ نداريد و آب با دماي بالا ممکن است باعث شل شدن تار و پود آن شود.

 

برنامه شستشوي مناسب انتخاب کنيد

پارچه شانل در درجه اول، در دسته پارچه هاي پشمي قرار مي گيرد. به دليل داشتن بافت خاص و الياف متفاوت نيز بهتر است آن را يک پارچه حساس در نظر بگيريد. اگر قصد داريد اين پارچه را در ماشين لباسشويي بشوييد، از دماي زياد و دور موتور بالا پرهيز نماييد.

 

از چلاندن آن بپرهيزيد

چه در زمان شستشوي دستي و چه در هنگام خشک کردن پارچه شانل، توصيه مي شود از چلاندن آن بپرهيزيد. وارد کردن فشار زياد به الياف اين پارچه ممکن است به بافت آن آسيب برساند.

 

لباس را آويزان نکنيد

همانطور که اشاره شد، پارچه شانل تار و پود حساسي دارد و اگر بافت غير متراکمي داشته باشد، ممکن است بر اثر فشار اين تار و پودها دچار تغيير شکل شوند.

 

لباس خيس وزن بيشتر دارد، اگر آن را آويزان کنيد ممکن است شل شده و تغيير شکل دهد. توصيه مي شود لباس خيس خود را روي يک سطح صاف پهن کنيد. به اين صورت از چروک شدن آن نيز جلوگيري خواهيد.

 

مراقبت از پارچه شانل براي طولاني مدت

لباس مجلسي با پارچه شانل را هر روز نياز نخواهيد داشت. در نتيجه احتمالا براي زمان زيادي بايد آن را درون کمد قرار دهيد. نکات زير به شما کمک مي کند از اين لباس نفيس خود بهتر مراقبت نماييد.

 

لباس به صورت آويزان در کمد قرار دهيد

اگر لباس مجلسي با پارچه شانل شما بلند و سنگين نيست، توصيه مي شود آن را به صورت آويزان در کمد قرار دهيد. زيرا تا زدن آن باعث ايجاد چروک هاي عمقي در پارچه مي شود.

 

اگر لباس شما سنگين است، مي توانيد از دو عدد چوب لباسي براي قرار دادن آن در کمد استفاده کنيد. اگر قصد تا کردن اين لباس را داريد، اين کار را به نحوي انجام دهيد که لباس چروکيده نشود.

 

از کاور محافظ استفاده کنيد

خاک و حشرات موذي دو عامل تخريب لباس در طولاني مدت هستند. الياف پشمي پارچه شانل جاذب هر دوي اينها است. براي محافظت از لباس مجلسي با پارچه شانل خود، حتما آن را درون کاور محافظ قرار داده و سپس در کمد نگهداري نماييد.

 

مراقب لکه ها باشيد

اگر مي خواهيد عمر لباس مجلسي با پارچه شانل را بيشتر کنيد، توصيه مي شود مراقب لکه ها باشيد. هر لکه را به سرعت پاک کنيد و به اين ترتيب لباس شما هميشه تميز و سالم خواهد بود.

 

5 مدل لباس مجلسي با پارچه شانل

تا اين قسمت مطلب، به ويژگي هاي منحصر به فرد پارچه شانل پرداختيم. گفتيم اين پارچه يکي از بهترين و زيباترين پارچه هايي است که مي توانيد از آن در دوخت لباس هاي مختلف بهره ببريد.

 

در ادامه قصد داريم چند مدل لباس مجلسي با پارچه شانل به شما معرفي کنيم. براي انتخاب بهتر پارچه و ديدن جديدترين طرحهاي پارچه شنل اينجا کليک کنيد.

 

کت و دامن با پارچه شانل

 

کت-و-دامن-بلند،-مدل-لباس-مجلسي-کلاسيک

 

همانطور که اشاره شد، اولين کاربرد پارچه شانل در توليد کت و دامن هاي برند معروف شنل بود.

 

در واقع دليل توليد پارچه، طراحي کت و دامن هاي زنانه و خاصي با اين پارچه بود. در نتيجه اولين مدل لباس مجلسي با پارچه شانلي که مي توانيم به شما توصيه کنيم، کت و دامن است.

 

پيراهن بلند با پارچه شانل

 

پيراهن-ماکسي-بلند-با-پارچه-بافت-شانل

 

پيراهن هاي ماکسي بلند يکي از بهترين مدل هاي لباس مجلسي با پارچه شانل است که مي توانيد از پوشيدن آنها لذت ببريد. اين پيراهن ها را هم مي توانيد به شکل دکلته و هم آستين دار طراحي کنيد.

 

دامن مجلسي متفاوت

 

دامن-مجلسي-با-پارچه-بافت-شانل

 

دامن ها يکي از کاربردي ترين لباس هايي هستند که در مجالس و مهماني مي توانيد آنها را بپوشيد. پارچه شانل اين امکان را به شما مي دهد که انواع دامن بلند و کوتاه را براي مهماني خود بدوزيد.

 

پيراهن کوتاه با پارچه شانل

 

مدل-لباس-مجلسي-با-پارچه-بافت-شانل-براي-زمستان

 

يکي از جذاب ترين مدل هاي لباس مجلسي با پارچه شانل که مي توانيم به خانم هاي جوان و خوش سليقه توصيه کنيم، پيراهن کوتاه ماکسي با اين پارچه است.

 

اين پيراهن ها را مي توانيد با دامن ماکسي يا چين دار طراحي نماييد. براي ديدن جديدترين طرحهاي پارچه شنل اينجا کليک کنيد.

 

کت و شلوار با پارچه شانل

 

کت-و-شلوار-زنان،-مدل-لباس-مجلسي-شيک

 

کت و شلوارهاي طراحي شده با اين پارچه مي توانند يکي از کاربردي ترين لباس هاي مجلسي با پارچه شانل باشند.

 

اين گزينه را به خانم هاي طرفدار استايل کلاسيک توصيه مي کنيم. مي توانيد انواع کت و شلوار زنانه را با اين پارچه براي خود طراحي کنيد.

منبع : آيا با پارچه شانل مي شود لباس مجلسي دوخت؟



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

 

7 مدل شومیز زنانه با پارچه وال خامه دوزی + عکس

 

برای داشتن یک استایل زیبا و جذاب نیاز به رعایت چند نکته مهم دارید. به عنوان مثال شما باید مشخص کنید که این استایل را برای حضور در چه مراسمی مد نظر دارید. استایل های کژوال، کلاسیک، اسپرت و غیره، هر کدام برای حضور در مکان های بخصوصی کاربرد دارند. نکته بعدی این است که باید هارمونی و ترکیب رنگی درست را رعایت کنید. انتخاب مدل و آیتم های به کار رفته در آن استایل نیز، برای خانم های شیک پوش اهمیت بالایی دارد.  بعد از مدل چیزی که برای شما یک استایل زیبا می سازد، انتخاب پارچه درست است و به عنوان نکته آخر برای داشتن یک استایل جذاب، باید به ترندهای روز جهانی توجه زیادی داشته باشید. آیتمی که می تواند تمامی این نیازها را مرتفع کند شومیز است. از این رو قصد داریم شما را با چند مدل شومیز زنانه آشنا کنیم.

 

چرا باید پارچه وال خامه دوزی را برای دوخت شومیز انتخاب کنیم؟

پارچه ای که برای دوخت شومیز خود انتخاب می کنید باید دارای ظاهری زیبا و در عین حال کیفیت بالا باشد. پارچه وال خامه دوزی، با ظاهری زیبا و خاص، و درعین حال کیفیت بالایی که دارد به خوبی این انتظارات را برآورده می کند. خصوصیت دیگری که از پارچه شومیز خود انتظار دارید، قابلیت اجرا، برای دوخت مدل های متنوع است. پارچه انتخابی شما باید قابلیت ترکیب شدن با سایر پارچه ها را داشته باشد. وال خامه دوزی با اکثر پارچه ها ست می شود.

پارچه-وال-خامه-دوزی-رنگی

 

پارچه وال خامه دوزی برای دوخت اکثر مدل ها مناسب است و می توانید بسته به سلیقه خود، مدل دلخواه خود را انتخاب کنید، و آن را با این پارچه جذاب بدوزید.این پارچه جزو پارچه های ترند و پرفروش در جهان است، که امروزه طرفداران زیادی دارد. از ویژگی های مهمی که یک شومیز زنانه باید داشته باشد، کاربردی بودن آن در استایل های مختلف است. شما نیز می توانید با خرید این پارچه و دوخت یک مدل شومیز زنانه زیبا صاحب یک آیتم خاص و کاربردی شوید. اگر شما نیز از آن دسته افرادی باشید که به دنیای مد و فشن علاقمند هستند، این پارچه می تواند برای شما گزینه مناسب و ایدئالی باشد.

 

 

 

مدل شومیز زنانه پرطرفدار با پارچه وال خامه دوزی

با پارچه وال خامه دوزی دست شما در انتخاب مدل باز است. می توانید مطابق با سلیقه خود و استایلی که می پسندید، مدل شومیز زنانه خود را انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم شما را با چند مدل شومیز زنانه زیبا و پرطرفدار آشنا کنیم. مطمئنا در پایان این مقاله می توانید راحت تر در مورد مدل شومیز خود تصمیم بگیرید.

مدل شومیز زنانه ساده و مینیمال در کنار یک استایل کژوال جذاب

مدل-شومیز-زنانه-ساده-و-مینیمال

وقتی اسم از شومیز زنانه به میان می آید، در ذهن همه ما شومیزهای ساده و زیبا نقش می بندد. شومیز های مینیمال در عین سادگی می توانند تحول جدی را در استایل شما ایجاد کنند. اگر طرفدار سبک های ساده و در عین حال جذاب هستید، این مدل شومیز زنانه برای شما است. این مدل شومیز زنانه به تنهایی زیبایی زیادی دارد. می توانید از مدل شومیزهای ساده و مینیمال در استایل های کژوال بهره ببرید. پایه و اساس استایل کژوال سادگی و دوری از زرق و برق است. پس برای این مدل شومیز زنانه، بهتر است از اکسسوری استفاده نکنید. همچنین استفاده از رنگ های ختنثی و نود (nude) بهترین گزینه است. کافی است آن را با یک کفش اسپرت و شلوار جین، یا کالج و شلوار پارچه ای کرپ ست کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

شومیزهای کراپ کوتاه و جذاب در استایل مونوکرم

شومیزهای-کراپ-کوتاه-و-جذاب

استایل مونوکروم از جمله استایل هایی است که در آن سادگی زیادی دیده می شود. اما این استایل با استایل کژوال تفاوت زیادی دارد. در استایل مونوکروم شما می توانید تنها از یک رنگ در استایل خود بهره ببرید. همچنین می توانید با کمی خلاقیت از سادگی زیاد شومیزهای مینیمال فاصله بگیرید و استایل منحصر به فرد خود را طراحی کنید. برای دوخت این مدل شومیز زنانه می توانید از پارچه وال خامه دوزی استفاده کنید. این پارچه دست شما را در انتخاب رنگ و مدل باز می گذارد.

اگر به دنبال یک استایل ساده و در عین حال زیبا می گردید مستقیما به سراغ شومیزهای کراپ پرطرفدار بروید و از آن در استایل مونوکروم خود بهره ببرید. شومیز کراپ خود را می توانید با دامن های کوتاه و میدی ست کنید. همچنین از زیبایی این شومیزهای زیبا در کنار شلوارهای فاق بلند و دم پا گشاد غافل نشوید، که می توانند برای شما یک استایل جذاب بسازند. بعد از استفاده از این شومیزها به خوبی متوجه نگاه های تحسین برانگیز اطرافیانتان خواهید شد. از شومیزهای کراپ در استایل های اسپرت نیز می توانید بهره ببرید. کافی است این شومیز جذاب را با یک شلوار جین آبی روشن و کفش اسپرت ست کنید.

شومیزهای فانتزی با آستین های پفکی، مناسب استریت استایل

شومیزهای-فانتزی-با-آستین-های-پفکی

یکی از زیباترین مدل شومیزها برای خانم های جوان و دختران، شومیزهای آستین پفکی و فانتزی هستند. در دوخت این شومیزها تمرکز طراح لباس بر روی آستین های آن است. بعد از دوخت نیز بیشترین قسمتی از شومیز که جلب توجه می کند، آستین آن است. این مدل شومیز زنانه، امروزه بسیار در بین دختران جوان محبوب شده است. آستین های پفکی ظاهری بامزه و زیبا دارند. همین ظاهر منحصر به فرد در آستین ها می تواند به تنهایی استایل جذابی را برای شما فراهم کند.

لبه های آستین های پفکی را می توانید با کش یا مچی جمع کنید. پارچه وال خامه دوزی به دلیل آهار نسبی که دارد برای دوخت این مدل آستین بسیار مناسب است. این مدل شومیز زنانه به دلیل ظاهر غیر رسمی که دارد برای استایل های خیابانی بهترین گزینه است. بهتر است برای ست کردن این مدل شومیز زنانه به سراغ شلوارهای جین و کفش های اسپرت بروید و یک استایل خیابانی جذاب را تجربه کنید.مدل لباس مجلسی با کرپ باربی

مدل شومیز زنانه چین دار و استایل اسپرت همه پسند

مدل-شومیز-زنانه-چین-دار

چین و پیله آپشن هایی هستند که می توانند ظاهر لباس شما را به خوبی تغییر دهند. با به کاربردن این دو می توانید ظاهر شومیز ساده خود را به یک شومیز خاص و همه پسند تغییر دهید. کافی است کمی خلاقیت داشته باشید. از چین و پیله می توانید در قسمت های مختلف شومیز خود بهره ببرید. برندهای لباس سالانه تعداد زیادی شومیز تولید می کنند که در بسیاری از آن ها چین های زیبا و دوست داشتنی را می توانید ببینید. این موضوع به خوش سلیقه بودن طراح و باهوش بودن او برمی گردد. آن ها متوجه شدند که چین های ریز و درشت ظاهر منحصر به فردی را برای محصولات آن ها ایجاد می کنند، که برای همه سنین جذابیت دارد و به عبارتی همه پسند است.

جالب است بدانید استایل اسپرت نیز، یک استایل مورد پسند همگان است و طرفداران زیادی دارد. پس بهتر است برای داشتن یک استایل اسپرت زیبا و بدون دغدغه همین حالا اقدام کنید. پارچه وال خامه دوزی آهار متوسطی دارد و می تواند چین ها لباس شما را به بهترین شکل نشان دهد. برای تکمیل استایل خود می توانید از کفش های اسپرت، شلوار جین و یک کیف دستی کوچک بهره ببرید.

شومیزهای یقه رومی نامتقارن در کنار استایل های کلاسیک

شومیزهای-یقه-رومی-نامتقارن

برای داشتن یک شومیز زیبا، باید کمی ابتکار عمل داشته باشید. همچنین از مدل های تکراری و همیشگی فاصله بگیرید. این مدل شومیزها مناسب افرادی است که به سبک های ساده و مینیمال علاقه ای ندارند. آن ها بیشتر طرفدار مدل های پیچیده و پرکار هستند. این افراد برای دوخت شومیز خود جسارت بالایی دارند و به سراغ مدل های نامتقارنی مثل مدل رومی می روند. مدل رومی یکی از مدل های پرطرفدار است. در این مدل یکی از سرشانه های شما پوشیده و دیگری باز است. برای زیباتر شدن مدل شومیز زنانه خود می توانید از چین در قسمت یقه، دامن و آستین لباس خود استفاده کنید.

استایل کلاسیک جزو شیک ترین و فاخرترین استایل های دنیای فشن است. استایل کلاسیک باید بتواند برای شما ظاهری برازنده و لوکس فراهم کند. پارچه وال خامه دوزی به سبب ظاهر زیبا و موجه ای که دارد می تواند برای ساخت این استایل مناسب باشد. از طرفی مدل های نامتقارن مثل مدل رومی نیز گزینه بسیار مناسبی برای ساخت یک استایل کلاسیک شیک و جذاب هستند. در استایل کلاسیک از شلوارهای پارچه ای ساده و چارخونه استفاده می شود. شما نیز بهتر است برای آیتم شلوار، از شلوار های راسته و پارچه ای، در کنار یک کیف دستی کوچک بهره ببرید.

مدل شومیز زنانه پاپیون دار و استایل هنری دوست داشتنی

مدل-شومیز-زنانه-پاپیون-دار

استایل هنری برگرفته از احساسات و خلاقیت بالای طراح لباس است. افرادی که این سبک را می پسندند نیز معمولا افرادی جسور و با اعتماد به نفس هستند. این افراد با ورود به یک مکان اکثر نگاه ها را به خود جلب می کنند. راز این افراد داشتن خلاقیت و هوش هیجانی بالا است. شما نیز اگر می خواهید در استایل هنری خود از یک مدل شومیز زنانه زیبا بهره ببرید، باید بی پروا عمل کنید. لازمه داشتن یک استایل هنری فاصله گرفتن از کلیشه و مدل های تکراری است. یکی از چیز هایی که باعث می شود مدل شومیز زنانه شما زیباتر به نظر برسد، پاپیون است. پاپیون می تواند رنگ بوی تازه ای به شومیز شما ببخشد و شما را برای ساخت یک استایل هنری یاری کند.

بسته به سلیقه خود، می توانید این مدل شومیز زنانه را با دامن یا شلوار ست کنید. اما توجه داشته باشید، هسته اصلی استایل شما، شومیزتان است. پس برای طراحی دیگر آیتم های خود زیاده روی نکنید و به سراغ مدل های پر زرق و برق نروید. تنها کافی است، استایل خود را با یک شلوار جین و کفش اسپرت، یا دامن پارچه ای و کالج ساده تکمیل کنید.

شومیز آف شولدر زیبا مناسب برای اکثر استایل ها

شومیز-آف-شولدر

اگر بخواهیم یک مدل شومیز داشته باشیم که بتوانیم از آن در اکثر استایل ها استفاده کنیم، بدون شک شومیزهای آف شولدر یا دکلته بهترین گزینه هستند. مدل دکلته در بین خانم های جوان طرفداران زیادی دارد. از این مدل در پیراهن های مجلسی، تاپ ها و شومیزها به فراوانی استفاده می شود. شما نیز می توانید با خرید پارچه وال خامه دوزی و دوخت آن یک مدل شومیز دکلته زیبا داشته باشید. از این شومیز زیبا می توانید در استایل های متنوع و مراسم های مختلف استفاده کنید.

اگر این شومیزها را با یک شلوار جین و کفش اسپرت ست کنید می توانید یک استایل اسپرت دخترانه و زیبا داشته باشید. در صورتی که مایلید از شلوارهای پارچه ای بهره ببرید می توانید به استایل های کژوال یا کلاسیک فکر کنید. اگر از پارچه وال خامه دوزی بهره ببرید شومیز و دامن ست و همرنگ بدوزید، استایل مونوکروم شما خیره کننده خواهد بود.

منبع : 7 مدل شوميز زنانه با پارچه وال خامه دوزي + عکس



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

پارچه شانل و پارچه کشمير؛ دو انتخاب محبوب زمستاني

پارچه شانل يکي از بهترين انتخاب ها براي دوخت لباس هاي زمستاني و پاييزي است. اين پارچه داراي بافتي ساده و بوده و تار و پودهاي آن کاملا مشخص هستند. طرح هاي پارچه شانل در الياف و نخ هاي بافته شده در آن به کار رفته اند. جالب است بدانيد که پارچه بافت نوعي از پارچه توئيت است. پارچه شانل داراي الياف متنوعي بوده و از پارچه هاي لوکس به شمار مي آيد. قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي و ساير انواع شانل بالا است.

پارچه شانل يکي از بهترين انتخاب ها براي دوخت لباس هاي زمستاني و پاييزي است. اين پارچه داراي بافتي ساده و بوده و تار و پودهاي آن کاملا مشخص هستند. طرح هاي پارچه شانل در الياف و نخ هاي بافته شده در آن به کار رفته اند. جالب است بدانيد که پارچه بافت نوعي از پارچه توئيت است. پارچه شانل داراي الياف متنوعي بوده و از پارچه هاي لوکس به شمار مي آيد. قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي و ساير انواع شانل بالا است.

در ادامه با ويژگي هاي پارچه شانل و پارچه کشمير آشنا مي شويم. همچنين به بررسي تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل مي پردازيم. با بررسي اين ويژگي ها مي توانيد پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنيد. هچنين نکات مهم براي خريد پارچه بافت و کشمير را نيز بيان مي کنيم.

پارچه کشمير يا پارچه توئيت

پارچه توييت

پارچه کشمير يا توئيت يکي ديگر از محبوب ترين پارچه هاي زمستاني است. اين پارچه از الياف با رنگ هاي مختلف توليد مي شود. الياف به کار رفته شده در توليد اين پارچه به صورت نامنظم از رنگ هاي مختلف توليد مي شوند. اگر مي خواهيد يک استايل کلاسيک پاييزه و زمستاني داشته باشيد، پارچه توئيت انتخابي عالي خواهد بود. از اين پارچه مي توانيد براي دوخت انواع کت، کت و شلوار، پالتو، شلوار و … استفاده کنيد.

آزمون تافل هوم اديشن براي دانشگاه هاي استراليا

بررسي الياف موجود در پارچه شانل

براي بررسي تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل بايد الياف اين دو پارچه را بررسي کنيم. يکي از مشخصه هاي پارچه شانل، الياف متنوعي است که در توليد اين پارچه به کار رفته مي شود. در توليد اين پارچه، الياف لطيف پشمي به کار رفته مي شوند. پارچه شانل داراي زير دستي نرم است. الياف ديگري نظير ترکيب پشم، پلي استر، ويسکوز ريون، اکريليک و نايلون نيز ممکن است در توليد پارچه شانل به کار رفته شود.

الياف پارچه شانل

در توليد پارچه شانل از نخ هايي با گره هاي متنوع يا نخ هاي ظريف در کنار هم استفاده مي شود. قيمت پارچه بافت ممکن است بر اساس الياف به کار رفته شده در آن بستگي دارد. براي مثال قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي و پارچه هاي شانل با الياف سيم و زر از نمونه هاي ساده تر بيش تر است.

پارچه شانل داراي بافتي ساده و متقارن است. به اين نوع بافت، بافت تار و پودي نيز مي گويند. در فرايند توليد پارچه شانل از ترکيب 2 تا 10 نخ گوناگون استفاده مي شود. معمولا اين پارچه داراي بافت شلي بوده و بين تار و پود آن فضاي خالي وجود دارد. تراکم بافت پايين پارچه شانل باعث شده که اين پارچه لخت باشد.

الياف تشکيل دهنده پارچه کشمير

الياف پارچه کشمير

پارچه کشمير از اليافي مانند الياف پشم، پنبه، کشمير، اکريليک، پلي استر، ويسکوز ريون و نايلون توليد مي شوند. پارچه توئيت معمولا در برابر آب و رطوبت مقاوم است. اگر قصد دوخت يک لباس بسيار گرم زمستاني را داريد اين پارچه انتخاب خوبي است.

نوع ايستايي پارچه شانل

يکي ديگر از موارد قابل بررسي در تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل، نوع ايستايي اين دو پارچه است که آن ها را بررسي مي کنيم. پارچه زمستاني شانل يک پارچه ضخيم و گرم با ايستايي شل و لخت است. ايستايي پارچه شانل با توجه به نخ هاي به کار رفته شده و نخ هاي موجود در آن متفاوت مي باشد. در صورتي که در توليد پارچه شانل از نخ هاي ضخيم و گره دار استفاده شود، اين پارچه تراکم بافت متوسطي خواهد داشت، در نتيجه لباس هاي دوخته شده با آن به صورت کتي و آهار دار روي تن مي ايستند.

خريد پارچه شانل

چنانچه پارچه شانل با استفاده از نخ هاي ظريف و کم تراکم توليد شود، به صورت لخت و شل مي ايستد. در نتيجه با توجه به تنوع نخ و بافت پارچه شانل، لباس هاي دوخته شده با آن مي توانند به صورت لخت يا کتي روي تن بنشينند. در هنگام خريد پارچه بافت بايد به ايستايي اين پارچه دقت کنيد.

ايستايي پارچه توييت

پارچه کشمير

يکي از موارد مهم در ايستايي پارچه توييت، الياف به کار رفته شده در توليد اين پارچه هستند. پارچه توييت از الياف پشم و کشمير ساخته مي شود. در توليد اين پارچه از الياف نرم و لطيف استفاده شده است اما باز هم پارچه هاي پشمي داراي حس لمسي کمي زبري هستند. به دليل وجود پرزهاي روي الياف پشمي ممکن است که اين پارچه به صورت مستقيم روي بدن احساس خارش کند. در نتيجه پيشنهاد مي کنيم که حتما پارچه کشمير را آستر کشي کنيد تا باعث خارش نشود.

ميزان لطافت پارچه بافت

الياف پشمي به کار رفته شده در پارچه شانل داراي زير دستي نرم بوده و حس لمسي لطيف دارند. البته انواع پارچه شانل که در توليد آن ها از نخ زر يا سيم استفاده شده باشد، داراي زير دستي زبر است. در دوخت لباس با اين نوع پارچه ها بايد از لايه آستري استفاده کنيد.

 ميزان چروکي و شکنندگي پارچه بافت

يکي از ويژگي هاي عالي پارچه شانل، چروک پذيري پايين آن است. اين پارچه زمستانه اتو پذيري بسيار خوبي نيز دارد. پارچه شانل با تراکم بافت پايين و الياف ظريف به کار رفته در آن، پارچه اي حساس است. اين پارچه را نبايد تحت فشار و کشش زياد قرار دهيد. از پارچه شانل بايد با ملايم و دقت بالا نگهداري کنيد؛ زيرا طول عمر آن بيشتر مي شود.

بررسي چروکي و شکنندگي پارچه کشمير

بر اساس الياف به کار رفته شده در پارچه کشمير، چروک پذيري آن تعيين مي شود. براي مثال پارچه پشمي کشمير داراي چروک پذيري کمي است. اين پارچه با يک اتو کشي با دماي پايين خيلي سريع صاف مي شود. چين و شکن هاي ايجاد شده در پارچه پشمي کمي درشت است. در نتيجه براي دوخت لباس هاي چين دار گزينه مناسبي نيست. پارچه کشمير توليد شده از الياف مصنوعي داراي چروک پذيري بيشتري بوده ولي اتو خور خوبي دارد.

کاربردهاي پارچه شانل

پارچه شانل يکي از پارچه هاي کاربردي پاييزه و زمستانه براي دوخت انواع کت و پالتو است. همچنين با اين پارچه مي توانيد انواع بليزر، کت و دامن، پيراهن و … را نيز بدوزيد.

نکات نگهداري پارچه بافت

پارچه بافت يا شانل پارچه اي حساس و ظريف بوده و بايد از آن به خوبي مراقبت کنيد. پارچه شانل کم تراکم و شل را نبايد از رخت آويز، آويزان کرد؛ زيرا در چنين شرايطي بافت پارچه آسيب ديده و لباس شل خواهد شد. همچنين پارچه شانل را نبايد تحت فشار زيادي بگذاريد؛ زيرا پارچه دچار اعوجاج مي شود. همچنين دقت کنيد که بايد لباس هاي شانل را درون کاور پلاستيکي بگذاريد تا گرد و غبار روي آن نشيند.

 روش شست و شو پارچه شانل

از آنجايي که پارچه شانل داراي الياف پشمي و پرز دار است، پيشنهاد مي کنيم که پارچه شانل را به صورت دستي بشوييد. توجه داشته باشيد که خشک کن چرخشي و خشک شويي باعث آسيب رساندن به بافت پارچه مي شوند. دماي آب مناسب براي شست و شوي اين پارچه بايد 25 درجه سانتي گراد باشد.

لباس هاي شانل را به هيچ عنوان چنگ نزنيد؛ زيرا اين کار نيز باعث آسيب رساندن به بافت پارچه مي شود. در صورت لکه شدن پارچه مي توانيد آن را به آرامي ماساژ دهيد تا لکه آن از بين برود. همچنين نبايد از شوينده هاي حاوي سفيد کننده استفاده کنيد. چرا که اين مواد شوينده باعث کاهش عمر پارچه شده و آن را بور مي کنند.

روش شست و شو پارچه کشمير

در هنگام شست و شوي پارچه کشمير نبايد دماي آب را در درجه گرم تنظيم کنيد. آب گرم باعث شل و چروک شدن لباس هاي پشمي مي شود. دماي آب مناسب براي شست و شوي اين پارچه، بين 25 تا 40 درجه سانتي گراد است. اين پارچه را مي توانيد با ماشين لباسشويي و خشک کن هاي چرخشي شسته و خشک کنيد.

سير تا پياز انواع روغن صنعتي و هرآنچه در مورد روغن صنعتي بايد بدانيد!!

دقت داشته باشيد که براي شست و شوي اين لباس ها، ماشين لباسشويي را در تنظيمات شست و شوي لباس هاي پشمي قرار دهيد. از شوينده هاي حاوي سفيد کننده استفاده نکنيد. زيرا اين شوينده ها به پارچه آسيب مي رسانند. براي شست و شوي پارچه کشمير از شوينده هاي ملايم بايد استفاده کنيد.

روش خشک کردن پارچه کشمير

اگر قصد خشک کردن لباس هاي کشمير را داريد مي توانيد آن ها را روي يک سطح صاف و نرم قرار دهيد. دقت داشته باشيد که نبايد پارچه را در معرض تابش نور مستقيم خورشيد قرار دهيد. مي توانيد براي خشک کردن پارچه از خشک کن چرخشي استفاده کنيد اما بايد بدانيد که پارچه شما خيلي چروک مي شود. اگر مي خواهيد لباس هاي پشمي را با اتو خشک کنيد، حتما لباس پشمي را ميان پارچه محافظ پتبه اي بگذاريد. سپس آن را با اتو با دماي متوسط خشک کنيد.

شيوه خشک کردن پارچه بافت

به دليل ظرافت و حساس بودن بالاي پارچه شانل نبايد آن را از رخت آويزان کنيد. پس از شست و شوي لباس هاي شانل آن ها را روي سطحي صاف و نرم قرار دهيد و اجازه دهيد تا خشک شوند. براي خشک کردن لباس هاي شانل آن ها را در معرض نور مستقيم خورشيد نگذاريد؛ زيرا بور مي شوند.

روش اتوکشي پارچه شانل

پارچه زمستانه شانل را بايد با ملايم اتو کنيد. اين پارچه داراي بافتي شل بوده و تراکم پاييني دارد؛ به همين دليل ممکن است در اثر حرارت اتو کشيده شود. درجه حرارت اتو را در دماي متوسط قرار دهيد. همچنين مي توانيد از يک پارچه محافظ پنبه اي استفاده کنيد. مي توانيد اتو را از جهت پشت پارچه بگذاريد و برداريد. اتو را نبايد روي پارچه بکشيد.

روش اتو کشي پارچه کشمير

براي اتو کشي پارچه توييت بايد اتو را در دماي 1 و 2 تنظيم کرده و سپس آن را اتو کنيد. پيشنهاد مي کنيم که براي اتو کشي پارچه را بين دو لايه پارچه محافظ پنبه اي قرار دهيد. اتو را نبايد روي پارچه بکشيد؛ زيرا ممکن است پارچه تغيير شکل داده و کش بيايد.

بهترين روش در اتو کشي پارچه کشمير اين است که اتو را به آرامي روي پارچه گذاشته و برداريد. اين روش اتو کشي آسيبي به پارچه نمي رساند. اتو بخار نيز گزينه خوبي براي اتو کشي پارچه کشمير است.

نکات مهم در هنگام خريد پارچه بافت

در هنگام خريد پارچه بافت بايد به ضخامت اين پارچه دقت کنيد. بايد ببنيد که آيا اين پارچه براي دوخت لباس مدنظر شما قابل استفاده است يا خير؟

اگر مي خواهيد لباسي با ايستايي شل و راحت بدوزيد، مي توانيد از انواع پارچه شانل کم تراکم استفاده کنيد. اما براي دوخت لباس هاي شانل با ايستايي بيش تر بايد از انواع پارچه شانل پر تراکم تر استفاده کنيد. براي دوخت لباس هاي آهار دار با ايستايي محکم مي توانيد از لايي کشي استفاده کنيد. در هنگام لايي کشي بهتر است که اتو را به آرامي روي پارچه گذاشته و سپس برداريد تا پارچه آسب نبيند.

يکي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد پارچه بافت، خريد از يک فروشگاه معتبر است. با خريد پارچه بافت از فروشگاهي معتبر خيالتان از بابت کيفيت بالاي پارچه راحت خواهد بود. قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي بر اساس کيفيت اين پارچه بسيار مناسب است.

معرفي دوره حسابداري در کرج

 راز و رمز هاي دوخت پارچه شانل

سوزن مناسب دوخت پارچه را بايد بر اساس ضخامت پارچه انتخاب کنيد. براي دوخت پارچه شانل مي توانيد از سوزن شماره 14 سا 16 استفاده کنيد.

دقت داشته باشيد که پارچه شانل با تراکم بافت پايين خود، پس از برش ريش ريش مي شود. به همين دليل پس از برش آن لبه هاي پارچه را سر دوز بزنيد.

بافت پارچه کشمير

پارچه کشمير داراي روش هاي بافت گوناگوني مانند بافت ساده متقارن، بافت کجراه و بافت جناغي است. هر کدام از اين نوع بافت ها باعث ايجاد طرح هاي خاصي در اين پارچه مي شوند.

بررسي ضخامت کشمير

اگر بخواهيم ضخامت پارچه کشمير را بررسي کني بايد به الياف و تراکم بافت آن ها توجه کنيم. پارچه توييت يک پارچه زمستاني ظريف و منعطف با ضخامت متوسطي است. از آنجايي که الياف پشمي عايق گرما هستند، در نتيجه اين پارچه براي دوخت لباس هاي بسيار گرم مناسب است.

کاربرد پارچه کشمير

کاربردهاي اوليه پارچه کشمير در زمان هاي گذشته در دوخت انواع لباس هاي غير رسمي مانند شکار، ماهيگيري، تيراندازي و … بوده است. سپس از اين پارچه براي دوخت کت هاي مناسب براي دوچرخه سواري استفاده کردند. در دنياي مد و فشن امروزي از پارچه کشمير براي دوخت انواع جليقه، کت هاي زمستاني، پالتو، کت و شلوار، لباس هاي بيرون از منزل و … استفاده مي کنند. از پارچه شانل لمه دار مشکي نيز مي توانيد براي دوخت لباس هاي زمستاني استفاده کنيد. قيمت پارچه شانل لمه دار مشکي يکي از مزاياي خريد اين پارچه است.

نکات و روش هاي نگهداري از پارچه کشمير

يکي از نکات مهم در نگهداري از لباس هاي کشمير اين است که آن ها را نبايد از رخت آويز، آويزان کنيد. آويزان کردن اين لباس ها باعث کش آمدن و افتادگي ظاهري آن ها مي شود. بهتر است که لباس هاي پشمي را تا کنيد و داخل کاور بگذاريد؛ با اين روش لباس هاي شما از گرد و غبار در امان مي مانند.

نکات مهم در خريد پارچه کشمير

در هنگام خريد پارچه کشمير دقت کنيد که انواع پارجه کشمير باکيفيت داراي قيمت بالاتري هستند. اين پارچه ها کيفيت بالاتري داشته و مقاومت زيادي دارند. براي تشخيص پارچه کشمير باکيفيت مي توانيد يکي از الياف کناري پارچه را بکشيد، در صورتي که به راحتي پاره شود يعني پارچه بي کيفيت است. اما در صورتي که نخ را محکم کشيديد و دير پاره شود نشان دهنده الياف مقاوم پارچه است.

سوزن مناسب براي دوخت پارچه کشمير، سوزن شماره 16 و 18 است. پارچه کشمير داراي ايستايي متوسطس است. براي تن خور بهتر لباس هاي کشمير مي توانيد آن را لايي کشي کنيد. براي لايي کشي اين پارچه نبايد اتو را روي پارچه حرکت دهيد. براي دوخت لباس هاي خوش دوخت با پارچه کشمير مي توانيد از چرخ خياطي صنعتي استفاده کنيد.

تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل

پارچه شانل و پارچه کشمير دو پارچه محبوب زمستاني و پاييزه هستند. ويژگي هاي اين دو پارچه را پيش رويتان گذاشتيم و در اين بخش تفاوت هاي آن ها را بررسي مي کنيم.

پارچه شانل داراي بافتي برجسته و نرم است. در پارچه شانل مي توانيد فاصله بين الياف را مشاهده کنيد. اما بافت پارچه کشمير بر اساس مدل پارچه متفاوت خواهد بود. براي مثال پارچه کشمير جناغي و پارچه کشمير تارتان داراي بافت متفاوتي هستند. با لمس کردن پارچه کشمير، هيچ گونه تار و پودي را احساس نخواهيد کرد اما در هنگام لمس پارچه شانل متوجه برجستگي هاي آن خواهيد شد.

ديگر تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل در ايستايي آن ها است. پارچه شانل داراي ايستايي متوسطي بوده و ريزش دار است. البته پارچه هاي شانل متراکم تر داراي ايستايي بيشتري هستند. پارچه کشمير داراي ايستايي متوسطي است.

در خصوص تفاوت پارچه کشمير و پارچه شانل در ميزان چروک پذيري بايد بگوييم که چروک پذيري پارچه شانل بسيار کم است. چروک هاي ايجاد شده در اين پارچه را مي توانيد با اتو بخار برطرف کنيد. ميزان چروک پذيري پارچه کشمير بر اساس الياف به کار رفته شده در آن متفاوت است. پارچه کشمير با الياف مصنوعي زياد چروک پذيري بالايي دارد. اما چنانچه پارچه کشمير از الياف پشمي توليد شده باشد داراي چروک پذيري کمي خواهد بود.

منبع : پارچه شانل و پارچه کشمير؛ دو انتخاب محبوب زمستاني



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

 

6 پارچه اي که مي توانيد با پارچه کرپ باربي ترکيب کنيد

 

انتخاب پارچه براي دوختن لباس، انتخابي سخت و زمان گير است. ممکن است بتوانيد مدل لباس خود را از طريق اينترنت، مزون ها يا آنلاين شاپ ها به سرعت پيدا کنيد. اما براي انتخاب پارچه آن بايد ساعت ها و حتي روزها زمان صرف کنيد، تا بتوانيد پارچه دلخواه خود را پيدا کرده و خريداري کنيد. اگر بخواهيم از يک پارچه، به عنوان پارچه اي که براي دوخت اکثر لباس ها مناسب است، و زيبايي منحصر به فردي دارد نام ببريم، پارچه کرپ باربي آن پارچه خواهد بود.

ويژگي که پارچه کرپ باربي را از ديگر پارچه ها متمايز مي کند، زيبايي آن نيست. چيزي که آن را متمايز مي کند، قابليت ترکيب شدن آن با ساير پارچه ها است. اگر از لباس هاي ساده خسته شديد و ترجيح مي دهيد در پيراهن يا مانتو خود، بيش از يک پارچه به کار ببريد، مي توانيد پارچه کرپ باربي را امتحان کنيد.

پارچه کرپ باربي چيست؟

کرپ باربي زير مجموعه پارچه کرپ بوده و جزو ريزش دارترين نوع پارچه کرپ محسوب مي شود. پارچه کرپ باربي نسبت به ساير کرپ ها از ضخامت متوسطي برخوردار است. دوام و کيفيت اين پارچه به علت وجود الياف پشم، پنبه و پلي استر مثال زدني است. سالانه لباس هاي زيادي در سراسر دنيا با اين پارچه توليد مي شود. علت اين موضوع تقاضاي بالا براي اين پارچه و کاربرد آن در دوخت لباس هاي مختلف است.

 

ويژگي منحصر به فرد کرپ باربي چيست؟

پارچه کرپ باربي ويژگي هاي منحصر به فردي دارد که خريدار را براي خريد آن مجاب مي کند. براي مثال از اين پارچه براي دوخت انواع مدل هاي لباس مي توانيد استفاده کنيد. کرپ باربي يک پارچه کاربردي محسوب مي شود. اين پارچه مي تواند سال هاي سال مهمان کمد لباس شما باشد بدون اينکه بافت آن آسيبي ببيند. زيرا پارچه اي مقاوم و با دوام است. شکل و فرم لباس در بلند مدت براي ما اهميت زيادي دارد. پارچه کرپ باربي چروک پذيري کمي دارد و مي تواند در مدت طولاني زيبايي استايل شما را حفظ کند. اين پارچه در برابر بور شدن مقاوم است و کيفيت اوليه خود را از دست نمي دهد. همچنين به خوبي با ديگر پارچه ها ترکيب مي شود و به عنوان پارچه پايه کاربرد زيادي دارد.

اگر به فروشگاه هاي لباس زنانه مراجعه کنيد، تعداد بي شماري از لباس ها با دو يا چند پارچه تهيه شدند. اگر پارچه هاي انتخابي شما براي ترکيب شدن باهم مناسب باشند، زيبايي لباس شما دو چندان مي شود. پارچه هاي زيباي زيادي، براي خرجکار وجود دارند. انتخاب پارچه پايه اما نياز به دقت زيادي دارد. پارچه شما بايد ايستايي مطلوبي داشته باشد تا بعد از دوخت، فرم مناسبي را ايجاد کند. خوش دوخت بودن يکي ديگر از ويژگي هاي مهم براي خريد است. اگر پارچه شما دوخت سختي داشته باشد، زمان ترکيب با پارچه خرجکار، دردسر زيادي ايجاد مي کند. چروک پذيري يکي از نکات مهمي است که پارچه پايه لباس شما بايد داشته باشد. پارچه کرپ باربي تمامي اين ويژگي ها را دارد و مي تواند يک انتخاب فوق العاده براي شما باشد.

چه پارچه هايي را با کرپ باربي مي توان ترکيب کرد؟

پارچه هاي زيادي وجود دارند که مي توان آن ها را با کرپ باربي ترکيب کرد و از زيبايي آن ها بهره برد. اما بايد توجه داشته باشيد پارچه هاي خيلي ضخيم مثل، خز يا چرم را نمي توان با اين پارچه ترکيب کرد. زيرا ايستايي مشابهي ندارند و بعد از دوخت ظاهر زيبايي ايجاد نمي کنند. بهتر است از پارچه اي استفاده کنيد که ايستايي مشابه کرپ باربي دارد. با اين کار در زمان دوخت دردسري نداريد و زيبايي ظاهري لباس خود را تضمين مي کنيد. در ادامه چند پارچه اي که براي ترکيب شدن با پارچه کرپ باربي مناسب هستند را بررسي خواهيم کرد.

پارچه کرپ باربي و تافته طرحدار در کنار هم

پارچه-کرپ-باربي-و-تافته-طرحدار-در-کنار-هم

به عنوان اولين پارچه که مي توانيد در کنار پارچه کرپ باربي قرار دهيد، مي توان از تافته طرحدار نام برد. پارچه تافته طرحدار همانطور که از اسم آن پيدا است داراي طرح ها و رنگ هاي متنوعي است. اين ويژگي ها براي تافته ظاهري زيبا و خاص را مي سازند. تمامي طراحان لباس معتقد هستند که استفاده از دو پارچه طرحدار در کنار هم کار درستي نيست. اين کار مي تواند باعث بد شکل به نظر رسيدن استايل فرد بشود. پس براي ترکيب کردن تافته طرحدار بايد به سراغ پارچه هاي ساده و بدون طرح برويم. قرارگيري تافته در کنار پارچه ساده کرپ باربي انتخاب هوشمندانه اي مي تواند باشد. تافته طرحدار آهار متوسطي دارد و از اين نظر نيز براي ترکيب شدن با کرپ باربي بسيار مناسب است.ویژگی های پارچه جین کش کاغذی

 پارچه ژاکارد زيبا و دوست داشتني

پارچه ژاکارد نامي آشنا براي تمامي دوستداران مد است. حتما شما هم کم و بيش با اين پارچه و خصوصيات آن آشنا هستيد. ژاکارد از جمله پارچه هاي طرحدار و بعضا گران قيمت در بازار محسوب مي شود. اگر شما نيز جزو افرادي هستيد که، به استايل هاي يکدست که در آن ها از يک پارچه طرحدار به تنهايي استفاده مي شود، علاقه اي نداريد بهتر است اين پارچه جذاب را به عنوان خرجکار استفاده کنيد.

 پارچه-ژاکارد-زيبا-و-دوست-داشتني

پيدا کردن پارچه اي که بتوان آن را با ژاکارد ترکيب کرد، براي شمايي که پارچه کرپ باربي را مي شناسيد، کار بسيار آساني خواهد بود. پارچه کرپ باربي تمامي ويژگي هاي لازم براي ست شدن با ژاکارد را دارد. کافي است اين ست را يکبار امتحان کنيد. مطمئنا بعد از دوخت شگفت زده خواهيد شد. براي مثال چروک پذيري ژاکارد و کرپ باربي مشابه هم است. پس بعد از دوخت مشکلي از اين بابت احساس نخواهيد کرد.

پارچه کرپ باربي در کنار پارچه مخمل سوزندوزي

براي داشتن يک لباس زيبا و خاص که با ترندهاي روز دنيا هماهنگ باشد، نياز به جستجوي زيادي نداريد. تنها کافي است به ترکيب کرپ باربي و مخمل سوزندوزي فکر کنيد، تا متوجه اين اثر هنري جذاب بشويد. در دوخت و توليد پارچه مخمل سوزندوزي، نخ هاي رنگي متنوعي به کار مي رود. همچنين از طرح هاي متنوعي در توليد اين پارچه استفاده مي شود. پس براي ترکيب اين پارچه بايد به سراغ يک پارچه ساده و بدون طرح برويد. توجه داشته باشيد، پارچه مخمل سوزندوزي ايستايي متوسطي دارد و جزو پارچه هاي ريزش دار نيست. پس براي ست کردن اين پارچه نمي توانيد به سراغ پارچه هاي ريزش دار برويد.

پارچه-کرپ-باربي-در-کنار-پارچه-مخمل-سوزندوزي

بهترين گزينه براي ترکيب کردن با اين پارچه، پارچه کرپ باربي است. اين پارچه مي تواند فرم لازم را بعد از دوخت براي لباس شما فراهم کند. پارچه مخمل سوزندوزي را نبايد زياد اتوکشي کنيد. اينکار ممکن است باعث بور شدن پارچه بشود و رد اتو بر روي آن بماند. کرپ باربي نيز نياز به اتوکشي زيادي ندارد. پس بعد از دوخت از لحاظ اتوکشي بسيار راحت خواهيد بود نگراني نخواهيد داشت.

پارچه پولکي پر زرق و برق

زيبايي پارچه هاي پولکي بر هيچکس پوشيده نيست. کافي است يک بار اين پارچه را در زير نور خورشيد يا چراغ نگاه کنيد تا مجذوب زيبايي آن بشويد. يکي از بهترين گزينه ها براي لباس هاي مجلسي، پارچه پولکي خواهد بود. اگر شما نيز مي خواهيد يک پيراهن زيبا براي مهماني ها و عروسي ها داشته باشيد مستقيم به سراغ پارچه هاي پولکي برويد. شايد در ذهن شما اين سوال ايجاد شود که اگر بخواهيم از اين پارچه به عنوان خرجکار استفاده کنيم، از چه پارچه اي مي توانيم در کنار پارچه پولکي بهره ببريم. جواب اين سوال کاملا واضح و مشخص است.

پارچه-پولکي-پر-زرق-و-برق

کرپ باربي بهترين گزينه براي ست شدن با پارچه پولکي است. پارچه هاي پولکي به دليل سنگيني نسبي که دارند بايد با پارچه اي مقاوم ست شوند. با در نظر داشتن اين نکته در زمان دوخت و استفاده، پيراهن شما دچار خرابي و پارگي نمي شود.

دانتل شانتيه، خيره کننده و لوکس

دانتل-شانتيه،-خيره-کننده-و-لوکس

از ترکيب پارچه کرپ باربي با پارچه هاي شيک و زيبايي مثل دانتل شانتيه نترسيد. پارچه دانتل شانتيه به سبب داشتن طرح هاي زيبا و تور مانندي که دارد به تنهايي از زيبايي بخصوصي برخوردار است. اما دوخت لباس با آن نياز به يک پارچه مکمل دارد. دانتل داراي تخلخل زيادي است و بافت بدن نمايي دارد. به همين سبب امکان دوخت آن به تنهايي وجود ندارد. چه گرينه اي بهتر از کرپ باربي براي ترکيب شدن با دانتل شانتيه وجود دارد؟ پارچه کرپ باربي را مي توانيد به عنوان آستري پارچه دانتل خود به کار ببريد. همچنين مي توانيد در قسمت بدنه لباس خود از کرپ باربي استفاده کنيد و در ديگر قسمت ها مثل آستين، دامن و غيره از دانتل شانتيه خود بهره ببريد. از اين ميکس جذاب مي توانيد در لباس هاي نامزدي و عروس استفاده کنيد.

کرپ باربي و کرپ حرير، ساده و در عين حال فاخر

کرپ-باربي-و-کرپ-حرير

اگر به فروشگاه هاي لباس زنانه مراجعه کنيد، تقريبا در تمام لاين ها مي توانيد پارچه کرپ باربي و کرپ حرير را در کنار هم پيدا کنيد. پارچه کرپ باربي به عنوان بيس و پايه، لباس يا پيراهن شما، مي تواند ايستايي لازم را فراهم کند. از طرفي کرپ حرير به دليل ريزش بالايي که دارد براي دوخت انواع مدل هاي فانتزي و زيبا يک گزينه ايدئال است. ترکيب اين دو در کنار هم مي تواند به يک شاهکار هنري ختم شود و چشم همه مخاطبان خود را به خود خيره کند. از کرپ باربي بهتر است در بدنه لباس خود استفاده کنيد تا ايستايي لازم را فراهم کند و زيبايي ساير قسمت هاي لباس خود را به کرپ حرير بسپاريد.

منبع : 6 پارچه اي که مي توانيد با پارچه کرپ باربي ترکيب کنيد



:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

 

11 مدل لباس مجلسي با پارچه بافت شانل + 30 ايده استايل مجلسي

 

پارچه بافت شانل يکي از جذاب ترين پارچه هايي است که با رسيدن فصل پاييز در بازار مشاهده خواهيد کرد. اين پارچه در طرح، رنگ و حتي بافت دارد. پارچه بافت شانل را مي توانيد با بافت ريز، درشت، الياف چند رنگ، متراکم يا غيرمتراکم در فروشگاه ها ببينيد. اين تنوع بي نظير باعث شده  است بتوانيد در طراحي و دوخت هر گونه لباسي از آن استفاده کنيد. در نگاه اول به نظر مي رسد تنها مي توان از اين پارچه بي نظير در دوخت کت يا پالتو استفاده کرد. اما بايد گفت اين تصور اشتباه است و بد نيست نگاهي دقيق تر به توليدات برند شنل (Chanel) بيندازيد. به اين ترتيب با بي نهايت مدل لباس مجلسي رو به رو خواهيد شد.

 

همانطور که مي دانيد، پارچه بافت که با نام شانل نيز شناخته مي شود، يکي از ابداعات برند شنل است. کوکو شنل، موسس اين برند مشهور، براي طراحي کت و دامن هاي زنانه اين پارچه را به صورت اختصاصي طراحي و توليد کرد. به اين ترتيب در زماني که پوشيدن کت و شلوار يا کت و دامن ابدا در ميان خانم ها رايج نبود، کوکو توانست غوغايي در صنعت مد ايجاد کند. در حقيقت اين پارچه خاص و متفاوت از ابتدا براي طراحي مدل لباس مجلسي توليد شد. اگر تنها اندکي خلاقيت داشته باشيد، مي توانيد از اين پارچه شيک، زيبا و لطيف در طراحي چندين مدل لباس مجلسي استفاده نماييد. براي مهماني هاي پاييز و زمستان مي توانيد استايلي منحصر به خود را با پارچه بافت شانل داشته باشيد. در ادامه اين مطلب، ايده هاي جذابي براي شما داريم.

کت و دامن بلند، مدل لباس مجلسي کلاسيک

در ادامه اين مطلب قصد داريم ايده هاي فوق العاده به شما بدهيم. به اين ترتيب مي توانيد هر مدل لباس مجلسي که مد نظر داريد را با پارچه بافت شانل طراحي کنيد. اجازه دهيد در ابتدا از مدل لباس مجلسي شروع کنيم که اين پارچه براي آن خلق شده است. اشاره شد که موسس برند لوکس و مشهور شنل، براي عرضه کت و شلوار و کت و دامن هاي مد روز خود، نياز به پارچه اي جديد داشت. به اين ترتيب پارچه شانل توليد شد. از گذشته تا امروز، کت و دامن هاي کلاسيک اين برند طرفداران خود را دارد. با توجه به اينکه اين پارچه هرگز قديمي نمي شود، اولين طراحي هاي کوکو شنل امروزه قيمت بسيار بالايي دارند.

کت-و-دامن-بلند،-مدل-لباس-مجلسي-کلاسيک

معمولا تصور مي شود اين کت و دامن مناسب خانم هاي ميانسال است. بايد گفت اين تصور کاملا غلط است. پارچه بافت شانل گزينه اي فوق العاده براي خانم هاي طرفدار استايل کلاسيک به حساب مي آيد. در نتيجه براي پوشيدن چنين کت و دامن هايي، محدوديت سني نداريد. دامن هاي بلند را به خانم ها قد بلند توصيه مي کنيم. به اين شکل مي توانيد بلندي پاهاي خود را به نمايش بگذاريد. دامن هاي بلند همراه با کفش پاشنه بلند، شما را کشيده تر نيز نشان مي دهند.

 

کت و دامن ميني ژوپ

يکي از نکته هايي که مي توانيد در زمان انتخاب مدل لباس مجلسي در نظر داشته باشيد اين است که تعادل را در ميزان بدن نمايي لباس رعايت کنيد. در واقع اگر مايليد استايل مجلسي زيبايي داشته باشيد، توصيه مي شود تنها يک قسمت از اندام خود را نمايان کنيد. اگر پاهاي کشيده و زيبايي داريد، اين قسمت مي تواند پايين تنه و پاهاي شما باشد. دامن هاي ميني ژوپ يکي از جذاب ترين گزينه ها براي مدل لباس مجلسي است. اين مدل معمولا انتخاب خانم هاي جوان و جسور است. يک دامن کوتاه را مي توانيد با کت کوتاه تا قسمت کمر دامن، بپوشيد.

کت-و-دامن-ميني-ژوپ

البته اگر به دنبال استايل زيباتري هستيد، کت هاي بسيار بلند هم جذاب خواهد بود. قد اين کت ها معمولا تا نزديک پايين دامن ميني ژوپ شما است. پارچه بافت شانل با گرما و لطافتي که دارد، يکي از بهترين گزينه ها براي دوخت اين مدل لباس براي مهماني و حتي مجالس مهمي همچون عروسي است.

پيراهن ماکسي بلند با پارچه بافت شانل

پيراهن-ماکسي-بلند-با-پارچه-بافت-شانل

معمولا براي دوخت پيراهن ماکسي مجلسي، از پارچه کرپ استفاده مي شود. اگر در پاييز و زمستان دنبال پارچه اي هستيد که با فصل سرما تناسب داشته باشد، پارچه بافت شانل بهترين گزينه است. مخصوصا اگر الياف ريز و بافت متراکمي داشته باشد. پارچه بافت شانل با الياف لمه نيز يکي از جديدترين مدل هايي است که در بازار مشاهده خواهيد کرد. اين الياف درخشان، جلوه اي صد چندان به اين پارچه خاص بخشيده است. به اين ترتيب مي توانيد يک پيراهن ماکسي بلند فوق العاده با آن براي خود طراحي کنيد.

کت و شلوار زنانه، مدل لباس مجلسي شيک 

کت-و-شلوار-زنان،-مدل-لباس-مجلسي-شيک

کت و شلوار زنانه نيز يک مدل لباس مجلسي شيک و جذاب است که توسط برند شنل با پارچه بافت به بازار عرضه شد. يک کت و شلوار رسمي مي تواند آيتم ثابت کمد شما باشد. مخصوصا اگر با مدل هاي  لباس مجلسي معمولي چندان ارتباط برقرار نمي کنيد. برند شنل در طراحي کت و شلوار زنانه بسيار خلاقانه عمل مي کند. پارچه بافت ايستايي متوسطي دارد. اما شما مي توانيد با آن مدل هاي مختلفي از شلوار را بدوزيد. شلوارهاي بوت کات، راسته، بگ يا وايد لگ جزو گزينه هايي هستند که قابليت دوخت با اين پارچه را دارند. انتخاب يک تاپ يا شوميز مناسب، مي تواند تاثير زيادي بر جلوه نهايي استايل شما داشته باشد.قیمت پارچه کرپ مرلین

دامن مجلسي با پارچه بافت شانل

دامن-مجلسي-با-پارچه-بافت-شانل

گاهي اوقت يک شوميز، تاپ يا نيم تنه زيبا داريد اما نمي دانيد آن را همراه با چه دامني بپوشيد. معمولا دامن هاي طراحي شده با پارچه بافت شانل کمتر مورد توجه خانم ها قرار مي گيرند. اما اگر به دنبال دامني متفاوت، گرم و زيبا براي مهماني در فصل زمستان هستيد، چنين دامني مي تواند کاملا براي شما مناسب باشد. بسته به لباسي که براي بالا تنه انتخاب مي کنيد، دامن هاي مختلفي را مي توانيد با اين پارچه براي خود بدوزيد. ترکيب پارچه بافت شانل با چرم يا تزئين آن با پارچه هايي مانند تور و دانتل نيز مي تواند بسيار خلاقانه باشد.

کت تک، مدل لباس مجلسي کاربردي

همانطور که اشاره شد، قصد داريم در اين مطلب به مدل هاي بي نظيري که مي توانيد با پارچه بافت شانل طراحي کنيد، بپردازيم. کت هاي تک نيز معمولا آيتمي بسيار پر کاربرد هستند و تنها يک مدل لباس مجلسي به حساب نمي آيند. يک کت تک شيک را مي توانيد در موقعيت هاي مختلف به اشکال مختلف بپوشيد. به عنوان مثال، کت تک به همراه يک شلوار کرپ مي تواند گزينه اي براي مهماني هاي دوستانه شما باشد. يک کت شيک و مناسب را مي توانيد با دامن هاي مختلف در مهماني هاي متعدد بپوشيد.

کت-تک-با-پارچه-بافت

کت بلند تک نيز مي تواند در نقش يک پيراهن کوتاه در استايل شما بدرخشد. در نتيجه کافي است کمي جسورانه و خلاقانه به دنياي متفاوت پارچه بافت شانل نگاه کنيد. به اين ترتيب يک کت تک مي تواند کاربردي ترين مدل لباس مجلسي در کمد شما باشد. البته بايد گفت، اين کت هاي بلند در استايل روزمره پاييزي شما نيز قابل استفاده هستند. تنها کافيست يک شلوار تنگ يا لگ و يک بوت بلند با آن بپوشيد.

نيم تنه مجلسي با پارچه بافت

نيم-تنه-مجلسي-با-پارچه-بافت

احتمالا تا اينجاي مطلب با ديدن اين تنوع بي نظير مدل لباس مجلسي که مي توانيد با پارچه بافت شانل داشته باشيد، تعجب کرديد. نيم تنه ها نيز يکي از جذاب ترين لباس هاي مجلسي هستند که مي توانيد با اين پارچه زيبا بدوزيد. اگر اندکي سليقه به خرج دهيد، يک نيم تنه ساده با اضافه کردن بند خاص، سنگ هاي زينتي، مرواريد و حتي دکمه مناسب، بسيار جذاب خواهد بود. اين نيم تنه ها را مي توانيد همراه کت و شلوار خود بپوشيد. البته با دامن هاي مختلف نيز به آساني ست مي شود.

سارافون با پارچه بافت شانل

سارافون-با-پارچه-بافت-شانل

سارافون با پارچه بافت شانل يک مدل لباس مجلسي ساده و شناخته شده است. يکي از بهترين راه هايي که مي توانيد اين سارافون ها را بپوشيد، ست کردن آن با شوميز حرير است. تضاد ميان بافت ضخيم پارچه بافت با ظرفت پارچه حرير، به زيبايي اين لباس مي افزايد. قد، رنگ و طرح پارچه و طراحي فانتزي يا کلاسيک آن تماما به سليقه شما بستگي دارد. اما بايد بدانيد به آساني با تغيير در اين جزئيات مي توانيد استايلي متفاوت با اين لباس داشته باشيد.

کت و شلوارک يک مدل لباس مجلسي خاص

کت-و-شلوارک-يک-مدل-لباس-مجلسي-خاص

بسياري از دختر خانم هاي جوان هنگام انتخاب مدل لباس مجلسي، دچار سردرگمي مي شوند. پيدا کردن يک مدل خاص و زيبا همواره مي تواند دشوار باشد. به اين ترتيب به شما کت و شلوارک را پيشنهاد مي کنيم. اين مدل دوست داشتني و دخترانه، استايلي شيک و کژوال براي شما مي سازد. مي توانيد آن را با کت هاي کوتاه و بلند طراحي کنيد. به دليل بودن شلوارک به عنوان يک آيتم فانتزي، در اين استايل مي توانيد کفش هاي مختلفي بپوشيد. بوت هاي بلند جذاب ترين کفش هايي هستند که مي توانيد به اين استايل اضافه کنيد. اما کفش پاشنه بلند و حتي کتاني نيز در اين استايل درخشان خواهند بود.

پيراهن عروسکي با پارچه بافت شانل

پيراهن-عروسکي-با-پارچه-بافت-شانل

پيراهن هاي کوتاه زنانه همواره جايگاه خاص خود را در ميان مدل هاي مختلف لباس مجلسي حفظ کردند. پارچه بافت شانل در مقايسه با ضخامتي که دارد، تقريبا وزن متوسطي دارد. به دليل وزن و بافت، ايستايي چنداني نيز ندارد. به همين دليل چندان براي دوخت دامن هاي پف يا چين دار مناسب نيستند. اما شما مي توانيد با زير سازي مناسب، مدل هاي جذاب و زيبايي با آن طراحي کنيد. البته فراموش نکنيد، فرم و ايستايي اين پارچه باعث مي شود چين هايي که در لباس ايجاد مي کنيد، ثابت و پايدار بمانند. در واقع شايد دوختن مدل هاي پرنسسي با اين پارچه کمي چالش برانگيز باشد اما نتيجه نهايي عالي خواهد بود.

لباس مجلسي دخترانه با پارچه بافت شانل

لباس-مجلسي-دخترانه-با-پارچه-بافت-شانل

اگر دختر نوجواني داريد و به دنبال يک مدل لباس مجلسي متفاوت و مناسب سن او هستيد، همچنان پارچه بافت شانل مي تواند براي شما مناسب باشد. تنوع بالاي رنگ و طرح اين پارچه، يکي از دلايلي است که باعث مي شود پارچه بافت را براي دوخت لباس مجلسي دخترانه توصيه کنيم. چهارخونه هاي متنوع، طرح هاي درشت و رنگ هاي شاد و جذاب همه و همه باعث مي شوند اين پارچه بسيار خاص باشد. به همين دليل تنها کافي است يک مدل پيراهن عروسکي يا کت و دامن فانتزي انتخاب کنيد. البته استفاده از پارچه هايي مانند ساتن يا کتان به عنوان خرجکار، کمک مي کند بتوانيد جزئيات جذابي به لباس خود اضافه کنيد. از شوميز با يقه و آستين هاي فانتزي غافل نشويد.

منبع : 11 مدل لباس مجلسي با پارچه بافت شانل + 30 ايده استايل مجلسي



:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

 

11 مدل لباس مجلسي با پارچه بافت شانل + 30 ايده استايل مجلسي

 

پارچه بافت شانل يکي از جذاب ترين پارچه هايي است که با رسيدن فصل پاييز در بازار مشاهده خواهيد کرد. اين پارچه در طرح، رنگ و حتي بافت دارد. پارچه بافت شانل را مي توانيد با بافت ريز، درشت، الياف چند رنگ، متراکم يا غيرمتراکم در فروشگاه ها ببينيد. اين تنوع بي نظير باعث شده  است بتوانيد در طراحي و دوخت هر گونه لباسي از آن استفاده کنيد. در نگاه اول به نظر مي رسد تنها مي توان از اين پارچه بي نظير در دوخت کت يا پالتو استفاده کرد. اما بايد گفت اين تصور اشتباه است و بد نيست نگاهي دقيق تر به توليدات برند شنل (Chanel) بيندازيد. به اين ترتيب با بي نهايت مدل لباس مجلسي رو به رو خواهيد شد.

 

همانطور که مي دانيد، پارچه بافت که با نام شانل نيز شناخته مي شود، يکي از ابداعات برند شنل است. کوکو شنل، موسس اين برند مشهور، براي طراحي کت و دامن هاي زنانه اين پارچه را به صورت اختصاصي طراحي و توليد کرد. به اين ترتيب در زماني که پوشيدن کت و شلوار يا کت و دامن ابدا در ميان خانم ها رايج نبود، کوکو توانست غوغايي در صنعت مد ايجاد کند. در حقيقت اين پارچه خاص و متفاوت از ابتدا براي طراحي مدل لباس مجلسي توليد شد. اگر تنها اندکي خلاقيت داشته باشيد، مي توانيد از اين پارچه شيک، زيبا و لطيف در طراحي چندين مدل لباس مجلسي استفاده نماييد. براي مهماني هاي پاييز و زمستان مي توانيد استايلي منحصر به خود را با پارچه بافت شانل داشته باشيد. در ادامه اين مطلب، ايده هاي جذابي براي شما داريم.

کت و دامن بلند، مدل لباس مجلسي کلاسيک

در ادامه اين مطلب قصد داريم ايده هاي فوق العاده به شما بدهيم. به اين ترتيب مي توانيد هر مدل لباس مجلسي که مد نظر داريد را با پارچه بافت شانل طراحي کنيد. اجازه دهيد در ابتدا از مدل لباس مجلسي شروع کنيم که اين پارچه براي آن خلق شده است. اشاره شد که موسس برند لوکس و مشهور شنل، براي عرضه کت و شلوار و کت و دامن هاي مد روز خود، نياز به پارچه اي جديد داشت. به اين ترتيب پارچه شانل توليد شد. از گذشته تا امروز، کت و دامن هاي کلاسيک اين برند طرفداران خود را دارد. با توجه به اينکه اين پارچه هرگز قديمي نمي شود، اولين طراحي هاي کوکو شنل امروزه قيمت بسيار بالايي دارند.

کت-و-دامن-بلند،-مدل-لباس-مجلسي-کلاسيک

معمولا تصور مي شود اين کت و دامن مناسب خانم هاي ميانسال است. بايد گفت اين تصور کاملا غلط است. پارچه بافت شانل گزينه اي فوق العاده براي خانم هاي طرفدار استايل کلاسيک به حساب مي آيد. در نتيجه براي پوشيدن چنين کت و دامن هايي، محدوديت سني نداريد. دامن هاي بلند را به خانم ها قد بلند توصيه مي کنيم. به اين شکل مي توانيد بلندي پاهاي خود را به نمايش بگذاريد. دامن هاي بلند همراه با کفش پاشنه بلند، شما را کشيده تر نيز نشان مي دهند.

 

کت و دامن ميني ژوپ

يکي از نکته هايي که مي توانيد در زمان انتخاب مدل لباس مجلسي در نظر داشته باشيد اين است که تعادل را در ميزان بدن نمايي لباس رعايت کنيد. در واقع اگر مايليد استايل مجلسي زيبايي داشته باشيد، توصيه مي شود تنها يک قسمت از اندام خود را نمايان کنيد. اگر پاهاي کشيده و زيبايي داريد، اين قسمت مي تواند پايين تنه و پاهاي شما باشد. دامن هاي ميني ژوپ يکي از جذاب ترين گزينه ها براي مدل لباس مجلسي است. اين مدل معمولا انتخاب خانم هاي جوان و جسور است. يک دامن کوتاه را مي توانيد با کت کوتاه تا قسمت کمر دامن، بپوشيد.

کت-و-دامن-ميني-ژوپ

البته اگر به دنبال استايل زيباتري هستيد، کت هاي بسيار بلند هم جذاب خواهد بود. قد اين کت ها معمولا تا نزديک پايين دامن ميني ژوپ شما است. پارچه بافت شانل با گرما و لطافتي که دارد، يکي از بهترين گزينه ها براي دوخت اين مدل لباس براي مهماني و حتي مجالس مهمي همچون عروسي است.

پيراهن ماکسي بلند با پارچه بافت شانل

پيراهن-ماکسي-بلند-با-پارچه-بافت-شانل

معمولا براي دوخت پيراهن ماکسي مجلسي، از پارچه کرپ استفاده مي شود. اگر در پاييز و زمستان دنبال پارچه اي هستيد که با فصل سرما تناسب داشته باشد، پارچه بافت شانل بهترين گزينه است. مخصوصا اگر الياف ريز و بافت متراکمي داشته باشد. پارچه بافت شانل با الياف لمه نيز يکي از جديدترين مدل هايي است که در بازار مشاهده خواهيد کرد. اين الياف درخشان، جلوه اي صد چندان به اين پارچه خاص بخشيده است. به اين ترتيب مي توانيد يک پيراهن ماکسي بلند فوق العاده با آن براي خود طراحي کنيد.قیمت پارچه کرپ مرلین

کت و شلوار زنانه،مدل لباس مجلسي شيک 

کت-و-شلوار-زنان،-مدل-لباس-مجلسي-شيک

کت و شلوار زنانه نيز يک مدل لباس مجلسي شيک و جذاب است که توسط برند شنل با پارچه بافت به بازار عرضه شد. يک کت و شلوار رسمي مي تواند آيتم ثابت کمد شما باشد. مخصوصا اگر با مدل هاي  لباس مجلسي معمولي چندان ارتباط برقرار نمي کنيد. برند شنل در طراحي کت و شلوار زنانه بسيار خلاقانه عمل مي کند. پارچه بافت ايستايي متوسطي دارد. اما شما مي توانيد با آن مدل هاي مختلفي از شلوار را بدوزيد. شلوارهاي بوت کات، راسته، بگ يا وايد لگ جزو گزينه هايي هستند که قابليت دوخت با اين پارچه را دارند. انتخاب يک تاپ يا شوميز مناسب، مي تواند تاثير زيادي بر جلوه نهايي استايل شما داشته باشد.

دامن مجلسي با پارچه بافت شانل

دامن-مجلسي-با-پارچه-بافت-شانل

گاهي اوقت يک شوميز، تاپ يا نيم تنه زيبا داريد اما نمي دانيد آن را همراه با چه دامني بپوشيد. معمولا دامن هاي طراحي شده با پارچه بافت شانل کمتر مورد توجه خانم ها قرار مي گيرند. اما اگر به دنبال دامني متفاوت، گرم و زيبا براي مهماني در فصل زمستان هستيد، چنين دامني مي تواند کاملا براي شما مناسب باشد. بسته به لباسي که براي بالا تنه انتخاب مي کنيد، دامن هاي مختلفي را مي توانيد با اين پارچه براي خود بدوزيد. ترکيب پارچه بافت شانل با چرم يا تزئين آن با پارچه هايي مانند تور و دانتل نيز مي تواند بسيار خلاقانه باشد.

کت تک، مدل لباس مجلسي کاربردي

همانطور که اشاره شد، قصد داريم در اين مطلب به مدل هاي بي نظيري که مي توانيد با پارچه بافت شانل طراحي کنيد، بپردازيم. کت هاي تک نيز معمولا آيتمي بسيار پر کاربرد هستند و تنها يک مدل لباس مجلسي به حساب نمي آيند. يک کت تک شيک را مي توانيد در موقعيت هاي مختلف به اشکال مختلف بپوشيد. به عنوان مثال، کت تک به همراه يک شلوار کرپ مي تواند گزينه اي براي مهماني هاي دوستانه شما باشد. يک کت شيک و مناسب را مي توانيد با دامن هاي مختلف در مهماني هاي متعدد بپوشيد.

کت-تک-با-پارچه-بافت

کت بلند تک نيز مي تواند در نقش يک پيراهن کوتاه در استايل شما بدرخشد. در نتيجه کافي است کمي جسورانه و خلاقانه به دنياي متفاوت پارچه بافت شانل نگاه کنيد. به اين ترتيب يک کت تک مي تواند کاربردي ترين مدل لباس مجلسي در کمد شما باشد. البته بايد گفت، اين کت هاي بلند در استايل روزمره پاييزي شما نيز قابل استفاده هستند. تنها کافيست يک شلوار تنگ يا لگ و يک بوت بلند با آن بپوشيد.

نيم تنه مجلسي با پارچه بافت

نيم-تنه-مجلسي-با-پارچه-بافت

احتمالا تا اينجاي مطلب با ديدن اين تنوع بي نظير مدل لباس مجلسي که مي توانيد با پارچه بافت شانل داشته باشيد، تعجب کرديد. نيم تنه ها نيز يکي از جذاب ترين لباس هاي مجلسي هستند که مي توانيد با اين پارچه زيبا بدوزيد. اگر اندکي سليقه به خرج دهيد، يک نيم تنه ساده با اضافه کردن بند خاص، سنگ هاي زينتي، مرواريد و حتي دکمه مناسب، بسيار جذاب خواهد بود. اين نيم تنه ها را مي توانيد همراه کت و شلوار خود بپوشيد. البته با دامن هاي مختلف نيز به آساني ست مي شود.

سارافون با پارچه بافت شانل

سارافون-با-پارچه-بافت-شانل

سارافون با پارچه بافت شانل يک مدل لباس مجلسي ساده و شناخته شده است. يکي از بهترين راه هايي که مي توانيد اين سارافون ها را بپوشيد، ست کردن آن با شوميز حرير است. تضاد ميان بافت ضخيم پارچه بافت با ظرفت پارچه حرير، به زيبايي اين لباس مي افزايد. قد، رنگ و طرح پارچه و طراحي فانتزي يا کلاسيک آن تماما به سليقه شما بستگي دارد. اما بايد بدانيد به آساني با تغيير در اين جزئيات مي توانيد استايلي متفاوت با اين لباس داشته باشيد.

کت و شلوارک يک مدل لباس مجلسي خاص

کت-و-شلوارک-يک-مدل-لباس-مجلسي-خاص

بسياري از دختر خانم هاي جوان هنگام انتخاب مدل لباس مجلسي، دچار سردرگمي مي شوند. پيدا کردن يک مدل خاص و زيبا همواره مي تواند دشوار باشد. به اين ترتيب به شما کت و شلوارک را پيشنهاد مي کنيم. اين مدل دوست داشتني و دخترانه، استايلي شيک و کژوال براي شما مي سازد. مي توانيد آن را با کت هاي کوتاه و بلند طراحي کنيد. به دليل بودن شلوارک به عنوان يک آيتم فانتزي، در اين استايل مي توانيد کفش هاي مختلفي بپوشيد. بوت هاي بلند جذاب ترين کفش هايي هستند که مي توانيد به اين استايل اضافه کنيد. اما کفش پاشنه بلند و حتي کتاني نيز در اين استايل درخشان خواهند بود.

پيراهن عروسکي با پارچه بافت شانل

پيراهن-عروسکي-با-پارچه-بافت-شانل

پيراهن هاي کوتاه زنانه همواره جايگاه خاص خود را در ميان مدل هاي مختلف لباس مجلسي حفظ کردند. پارچه بافت شانل در مقايسه با ضخامتي که دارد، تقريبا وزن متوسطي دارد. به دليل وزن و بافت، ايستايي چنداني نيز ندارد. به همين دليل چندان براي دوخت دامن هاي پف يا چين دار مناسب نيستند. اما شما مي توانيد با زير سازي مناسب، مدل هاي جذاب و زيبايي با آن طراحي کنيد. البته فراموش نکنيد، فرم و ايستايي اين پارچه باعث مي شود چين هايي که در لباس ايجاد مي کنيد، ثابت و پايدار بمانند. در واقع شايد دوختن مدل هاي پرنسسي با اين پارچه کمي چالش برانگيز باشد اما نتيجه نهايي عالي خواهد بود.

لباس مجلسي دخترانه با پارچه بافت شانل

لباس-مجلسي-دخترانه-با-پارچه-بافت-شانل

اگر دختر نوجواني داريد و به دنبال يک مدل لباس مجلسي متفاوت و مناسب سن او هستيد، همچنان پارچه بافت شانل مي تواند براي شما مناسب باشد. تنوع بالاي رنگ و طرح اين پارچه، يکي از دلايلي است که باعث مي شود پارچه بافت را براي دوخت لباس مجلسي دخترانه توصيه کنيم. چهارخونه هاي متنوع، طرح هاي درشت و رنگ هاي شاد و جذاب همه و همه باعث مي شوند اين پارچه بسيار خاص باشد. به همين دليل تنها کافي است يک مدل پيراهن عروسکي يا کت و دامن فانتزي انتخاب کنيد. البته استفاده از پارچه هايي مانند ساتن يا کتان به عنوان خرجکار، کمک مي کند بتوانيد جزئيات جذابي به لباس خود اضافه کنيد. از شوميز با يقه و آستين هاي فانتزي غافل نشويد.

منبع : 11 مدل لباس مجلسي با پارچه بافت شانل + 30 ايده استايل مجلسي



:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

 

انواع پارچه ضد آب و ترفند دوخت آنها + عکس

 

پارچه های ضد آب، حدود 40 سال است که به زندگی انسان راه یافتند. این پارچه ها به دلیل ویژگی های مهمی که دارند برای ما بسیار ارزشمند هستند. اما سوال مهم این است که ما در رابطه با پارچه های ضد آب چقدر اطلاعات درست داریم؟ آشنایی با پارچه های ضد آب امری حیاتی و مهم است. این دسته از پارچه ها در دنیای امروز نقش مهمی را برای انسان ها ایفا می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پارچه ضد آب و ویژگی آنها، نحوه نگهداری و دوخت این پارچه ها آشنا کنیم. پس اگر قصد دارید با این دسته از پارچه ها بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

پارچه ضد آب چیست؟

پارچه ضد آب باید دو خصوصیت مهم را در کنار هم داشته باشد. این دو خصوصیت شامل ضد آب بودن و تنفس پذیری است. ضد آب بودن به توانایی یک ماده برای مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره دارد. در حالی که قابلیت تنفس، به توانایی پارچه در خارج کردن بخار آب اشاره می کند. به طور کلی تمامی پارچه های ضد آب به عنوان یک مانع، بین بدن شما و رطوبت محیط عمل می کنند. پارچه های ضد آب محافظت عالی در برابر رطوبت دارند، اما رطوبت و عرق روی پوست شما را به خوبی به بیرون منتقل می کنند. از همین رو می توان گفت پارچه های ضد آب نه تنها از شما در برابر باد، باران و برف محافظت می کند، بلکه محافظ پوست شما نیز هستند.

چرا باید از پارچه ضد آب استفاده کنیم؟

راهنمای خرید پارچه بارونی

در آب و هوای نامساعد لباس بیرونی شما باید ضد آب باشد. پارچه لباس ضد آب شما باید بتواند شما را در برابر باد و باران و برف محافظت کند. مواد به کار رفته در این پارچه ها برای محافظت کامل از شما در برابر باران، برف و باد طراحی شده است. مکانیزم این پارچه به گونه ای است که از نفوذ و جذب آب به درون لباس جلوگیری می کند. پس اگر بخواهید در یک روز بارانی به خارج از منزل خود بروید، به شدت به لباس هایی که با پارچه ضد آب تهیه شدند احتیاج دارید. این پارچه، لباس زیری شما را از خیس و کثیف شدن حفظ می کند. همچنین به عنوان یک عایق باد و آب، از نفوذ سرما نیز تا حدی جلوگیری خواهد کرد.

انواع پارچه های ضد آب بر اساس نوع بافت آن ها

پارچه های ضد آب بر اساس نوع بافته شدن به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • پارچه محکم بافته شده و متراکم
  • پارچه بافته شده با روکش
  • پارچه بافته شده چند لایه

 

معرفی انواع پارچه های ضد آب

امروزه پارچه های متنوعی در بازار با اسم پارچه ضد آب معرفی می شوند. از این پارچه ها در پوشاک، پزشکی، پوشک بچه، تشک، کیسه خواب، پارچه های مناسب چادر پیک نیک، روکش های مبل و پرده های حمام استفاده می شود. در ادامه با این پارچه ها بیشتر آشنا می شوید.

پارچه لمینت پلی اورتان (pul)

نام کامل پارچه pul، عبارت polyamide laminate است. پارچه لمینت، پارچه ای با پوشش پلاستیکی، نازک و مقاوم در برابر آب است. این پارچه، ضد آب و ضد لک است و دوام بسیار بالایی دارد. نکته مهمی که در رابطه با پارچه ضد آب لمینت وجود دارد، تنفس پذیری بالای این پارچه است. از این رو شما به راحتی می توانید این پارچه را برای لباس های خود استفاده کنید و مطمئن باشید که به پوست شما آسیبی وارد نمی کند. این پارچه با ضخامت های 1 الی 2 میلیمتر تهیه می شود. پارچه بافته شده نهایی می تواند 100 درصد از پنبه یا ترکیبی از پنبه و پلی استر تهیه شده باشد.

پارچه پلی اورتان ترموپلاستیک (tpu)

پارچه-ضد-آب-پلی-اورتان-ترموپلاستیک-(tpu)

tpu مخفف polyurethane thermoplastic است. این پارچه می تواند بهترین جایگزین برای پارچه لمینت پلی اورتان باشد. پارچه ترموپلاستیک رقیب اصلی پارچه لمینت، در ساخت محصولات مقاوم در برابر آب است. پارچه ترموپلاستیک نرم تر و انعطاف پذیرتر از پارچه قبلی می باشد. همچنین این پارچه با عملکرد یکسان و مشابه به پارچه لمینت پلی اورتان، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.خرید پارچه لینن هندی

پارچه ترکیبی نایلون و پلی استر

پارچه-ترکیبی-نایلون-و-پلی-استر

مواد نایلون و پلی استر به تنهایی ضد آب نیستند. اما با پوشش خاصی که بر روی آن ها ایجاد می شود، برای ساخت ضد آب ترین وسایل، مانند شنل های بارانی و چتر استفاده می شود. این پارچه جزو پارچه های ضد آب چند لایه است.

پارچه نایلون ripsto

پارچه-نایلون-ripsto

این پارچه بسیار سبک است و در برابر باد مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. الیاف تشکیل دهنده این پارچه از جنس نایلون است. بر روی این پارچه پوشش ضد آبی تشکیل می شود و سطح پارچه را در برابر نفوذ آب مقاوم می کند. از این پارچه در جنگ جهانی دوم برای دوخت چتر نجات استفاده شده است. در دنیای امروز از پارچه نایلون برای تولید چادر، روکش مبل، لباس ضد آب، کوله پشتی، بادبادک و لباس کار استفاده می شود. شما نیز می توانید با این پارچه لباس هایی مثل کت، پانچو و غیره تهیه کنید و در روزهای بارانی از آن لذت ببرید.

پارچه ضد آب نایلون تافته

نایلون-تافته

اگر به دنبال پارچه ای می گردید که کاملا ضد آب باشد، پارچه نایلون تافته بهترین گزینه است. از این پارچه اغلب برای تولید چتر بارانی، چتر پاسیو و غیره استفاده می شود.

پارچه ضد آب مشمع

پارچه-ضد-آب-مشمع

پارچه مشمع که به عنوان پارچه مینا یا پارچه آمریکایی شناخته می شود، پارچه ای از جنس پنبه است و بافت متراکمی دارد. پوشش رویی این پارچه از جنس روغن مایع بوده و به منظور ضد آب کردن آن است. البته این روش تولید در گذشته کارایی داشته است. پارچه مشمع، امروزه به پارچه ای گفته می شود که با الیاف پنبه تهیه شده و پوشش رویی آن از جنس وینیل است. پوشش رویی این پارچه می تواند مات یا براق باشد. به دلیل ویژگی هایی از جمله سخت بودن، دوام بالا و آسانی در تمیز کردن آن، از این پارچه برای تولید سفره، چمدان ها، لوازم آشپزخانه و غیره استفاده می شود. اما برای استفاده در پوشاک پارچه مشمع خیلی مناسب نیست.

پارچه پشم پلی استری

پشم-پلی-استری

بسته به کیفیت الیاف پشم، پارچه تولیدی می تواند در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. هرچه الیاف پشم متراکم تر باشد، دفع آب آن بیشتر است. از این پارچه به دلیل خاصیت دفع کنندگی بالای آب، در لایه بیرونی پوشک بچه ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه ضد آب میکرو الیاف

پارچه-ضد-آب-میکرو-الیاف

پارچه میکرو الیاف یا همان میکرو الیاف پلی استر، با پوشش ضد آبی که دارد، جز پارچه هایی است که 100 درصد ضد آب است. از پارچه میکرو الیاف برای دوخت لباس هایی مانند کت، شلوار و ژاکت استفاده می شود.

پارچه پشم

پارچه-پشم-ضدآب

الیاف پشم به طور طبیعی در برابر نفوذ آب مقاوم است. اگر از لانولین برای روکش کردن پشم استفاده کنیم مقاومت آن در مقابل آب چند برابر می شود. شما می توانید پارچه پشمی پخته شده را از فروشگاه ها خریداری کنید و در آب جوش قرار دهید. با این کار چگالی پارچه شما بالاتر می رود و خاصیت ضد آب بودن آن به مراتب افزایش می یابد.

پارچه لمینت پنبه ای

لمینت-پنبه-ای

تمامی پارچه های لمینت شده می توانند جایگزینی برای پارچه پلی اورتان لمینت باشند. این پارچه ها همگی، در دسته بندی پارچه های لمینت قرار می گیرند. از این پارچه برای تولید لباس هایی مثل بارانی، کت زمستانی، لباس اسکی، کت محافظ، ژاکت و کلاه استفاده می شود. این پارچه در شرایط آب و هوایی سخت، ساختاری خشک و راحت دارد و به هیچ عنوان آب را از خود عبور نمی دهد. این پارچه قابلیت انعطاف پذیری و تنفس پذیری بالایی نیز دارد.

پارچه لمینت پوپلینپارچه-لمینت-پوپلین

 

پارچه لمینت پوپلین مورد علاقه بسیاری از برند های بین المللی است. از این پارچه برای دوخت لباس های محافظ مثل شنل، کت و غیره استفاده می شود. در این پارچه سه نوع لایه بندی وجود دارد که شامل، لایه غیر متخلخل، لایه میکرو متخلخل و پوشش چسبناک و ویسکوز است.

پارچه روغنی

پارچه-روغنی

پارچه روغنی از پارچه کتان محکم تهیه می شود. از این پارچه برای دوخت کت های ملوانی و بادبان ها استفاده می کنند. پارچه روغنی بادوام است و به راحتی تمیز می شود. از دیگر استفاده های این پارچه می توان استفاده در پزشکی و تولید چمدان را نام برد.

پارچه ضد آب لاتکس

پارچه-ضد-آب-لاتکس

لاتکس، ترکیبی از لاستیک طبیعی و مصنوعی است. این ماده در اقلام مختلفی از لباس گرفته تا پد تشک ضد آب و روتختی استفاده می شود.

پارچه وینیل، چرم و پلاستیک

وینیل،-چرم-و-پلاستیک

این مواد مصنوعی ضد آب هستند و معمولاً در خیاطی برای ساخت کیف های آرایشی ، کیف های حمل و نقل، کیف های ساحلی، روتختی و غیره استفاده می شود.

پارچه بارونی یا کتان زارا، بهترین پارچه ضد آب

پارچه-بارونی-یا-کتان-زارا،-بهترین-پارچه-ضد-آب

اگر به دنبال یک پارچه خاص برای دوخت لباس در فصل پاییز و زمستان هستید، پارچه بارونی یا کتان زارا بهترین انتخاب است. این پارچه با الیاف پلی استر بافته می شود و جزو پارچه های زیست تخریب پذیر، طبقه بندی می شود. پارچه لمینت پلی استر، دارای غشایی ضد آب و تنفس پذیر است. به عبارتی پارچه بارونی مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد و از تنفس پذیری مطلوبی نیز برخوردار است. تنوع رنگی پارچه کتان زارا، بسیار زیاد بوده و از کیفیت فوق العاده ای دارد. بافت این پارچه برجسته و کج راه است. پارچه کتان زارا دوستدار پوست شما بوده و از پوست شما به خوبی مراقبت می کند. از این پارچه جذاب می توانید برای تولید لباس هایی مثل کت بارونی، ترنچ کت، شنل، ژاکت، هودی و غیره استفاده کنید.

نکته مهمی که برای پارچه کتان زارا یا همان لمینت پلی استر وجود دارد، این است که نیازی به آستر کشی ندارد و برای فصل پاییز یک انتخاب بی نظیر محسوب می شود. پارچه بارونی زارا چروک پذیری متوسطی دارد. از طرفی به دلیل زیر دست نرم و ایستایی خشک، برای دوخت کت های اور سایز، که این روزها طرفداران زیادی دارد نیز بسیار کاربردی است.

ترفندهای مراقبت و دوخت پارچه ضد آب

ترفندهای-مراقبت-و-دوخت-پارچه-ضد-آب

  • ترجیحا پارچه های ضد آب را با دست بشویید.
  • از مواد سفید کننده و شوینده های قوی استفاده نکنید.
  • بعضی از این پارچه ها به راحتی با آب تمیز می شوند و نیاز به مواد شوینده ندارند.
  • در زمان دوخت از سوزن سایز متوسط استفاده کنید.
  • دور چرخ خیاطی خود را روی دور متوسط تنظیم کنید.
  • از قیچی تیز در زمان برش بهره ببرید.
  • برای برش از یک سطح صاف، مثل میز استفاده کنید.
  • در زمان دوخت و برش پارچه را نکشید.
  • پارچه خود را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • در صورت نیاز به اتوکشی، درجه حرارت اتو را کم کرده و از یک پارچه واسطه بین پارچه بارونی و اتو استفاده کنید.
  • منبع : انواع پارچه ضد آب و ترفند دوخت آنها + عکس


:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

 

انواع پارچه ضد آب و ترفند دوخت آنها + عکس

 

پارچه های ضد آب، حدود 40 سال است که به زندگی انسان راه یافتند. این پارچه ها به دلیل ویژگی های مهمی که دارند برای ما بسیار ارزشمند هستند. اما سوال مهم این است که ما در رابطه با پارچه های ضد آب چقدر اطلاعات درست داریم؟ آشنایی با پارچه های ضد آب امری حیاتی و مهم است. این دسته از پارچه ها در دنیای امروز نقش مهمی را برای انسان ها ایفا می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پارچه ضد آب و ویژگی آنها، نحوه نگهداری و دوخت این پارچه ها آشنا کنیم. پس اگر قصد دارید با این دسته از پارچه ها بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

پارچه ضد آب چیست؟

پارچه ضد آب باید دو خصوصیت مهم را در کنار هم داشته باشد. این دو خصوصیت شامل ضد آب بودن و تنفس پذیری است. ضد آب بودن به توانایی یک ماده برای مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره دارد. در حالی که قابلیت تنفس، به توانایی پارچه در خارج کردن بخار آب اشاره می کند. به طور کلی تمامی پارچه های ضد آب به عنوان یک مانع، بین بدن شما و رطوبت محیط عمل می کنند. پارچه های ضد آب محافظت عالی در برابر رطوبت دارند، اما رطوبت و عرق روی پوست شما را به خوبی به بیرون منتقل می کنند. از همین رو می توان گفت پارچه های ضد آب نه تنها از شما در برابر باد، باران و برف محافظت می کند، بلکه محافظ پوست شما نیز هستند.

چرا باید از پارچه ضد آب استفاده کنیم؟

راهنمای خرید پارچه بارونی

در آب و هوای نامساعد لباس بیرونی شما باید ضد آب باشد. پارچه لباس ضد آب شما باید بتواند شما را در برابر باد و باران و برف محافظت کند. مواد به کار رفته در این پارچه ها برای محافظت کامل از شما در برابر باران، برف و باد طراحی شده است. مکانیزم این پارچه به گونه ای است که از نفوذ و جذب آب به درون لباس جلوگیری می کند. پس اگر بخواهید در یک روز بارانی به خارج از منزل خود بروید، به شدت به لباس هایی که با پارچه ضد آب تهیه شدند احتیاج دارید. این پارچه، لباس زیری شما را از خیس و کثیف شدن حفظ می کند. همچنین به عنوان یک عایق باد و آب، از نفوذ سرما نیز تا حدی جلوگیری خواهد کرد.

انواع پارچه های ضد آب بر اساس نوع بافت آن ها

پارچه های ضد آب بر اساس نوع بافته شدن به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • پارچه محکم بافته شده و متراکم
  • پارچه بافته شده با روکش
  • پارچه بافته شده چند لایه

 

معرفی انواع پارچه های ضد آب

امروزه پارچه های متنوعی در بازار با اسم پارچه ضد آب معرفی می شوند. از این پارچه ها در پوشاک، پزشکی، پوشک بچه، تشک، کیسه خواب، پارچه های مناسب چادر پیک نیک، روکش های مبل و پرده های حمام استفاده می شود. در ادامه با این پارچه ها بیشتر آشنا می شوید.

پارچه لمینت پلی اورتان (pul)

نام کامل پارچه pul، عبارت polyamide laminate است. پارچه لمینت، پارچه ای با پوشش پلاستیکی، نازک و مقاوم در برابر آب است. این پارچه، ضد آب و ضد لک است و دوام بسیار بالایی دارد. نکته مهمی که در رابطه با پارچه ضد آب لمینت وجود دارد، تنفس پذیری بالای این پارچه است. از این رو شما به راحتی می توانید این پارچه را برای لباس های خود استفاده کنید و مطمئن باشید که به پوست شما آسیبی وارد نمی کند. این پارچه با ضخامت های 1 الی 2 میلیمتر تهیه می شود. پارچه بافته شده نهایی می تواند 100 درصد از پنبه یا ترکیبی از پنبه و پلی استر تهیه شده باشد.

پارچه پلی اورتان ترموپلاستیک (tpu)

پارچه-ضد-آب-پلی-اورتان-ترموپلاستیک-(tpu)

tpu مخفف polyurethane thermoplastic است. این پارچه می تواند بهترین جایگزین برای پارچه لمینت پلی اورتان باشد. پارچه ترموپلاستیک رقیب اصلی پارچه لمینت، در ساخت محصولات مقاوم در برابر آب است. پارچه ترموپلاستیک نرم تر و انعطاف پذیرتر از پارچه قبلی می باشد. همچنین این پارچه با عملکرد یکسان و مشابه به پارچه لمینت پلی اورتان، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.خرید پارچه لینن هندی

پارچه ترکیبی نایلون و پلی استر

پارچه-ترکیبی-نایلون-و-پلی-استر

مواد نایلون و پلی استر به تنهایی ضد آب نیستند. اما با پوشش خاصی که بر روی آن ها ایجاد می شود، برای ساخت ضد آب ترین وسایل، مانند شنل های بارانی و چتر استفاده می شود. این پارچه جزو پارچه های ضد آب چند لایه است.

پارچه نایلون ripsto

پارچه-نایلون-ripsto

این پارچه بسیار سبک است و در برابر باد مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. الیاف تشکیل دهنده این پارچه از جنس نایلون است. بر روی این پارچه پوشش ضد آبی تشکیل می شود و سطح پارچه را در برابر نفوذ آب مقاوم می کند. از این پارچه در جنگ جهانی دوم برای دوخت چتر نجات استفاده شده است. در دنیای امروز از پارچه نایلون برای تولید چادر، روکش مبل، لباس ضد آب، کوله پشتی، بادبادک و لباس کار استفاده می شود. شما نیز می توانید با این پارچه لباس هایی مثل کت، پانچو و غیره تهیه کنید و در روزهای بارانی از آن لذت ببرید.

پارچه ضد آب نایلون تافته

نایلون-تافته

اگر به دنبال پارچه ای می گردید که کاملا ضد آب باشد، پارچه نایلون تافته بهترین گزینه است. از این پارچه اغلب برای تولید چتر بارانی، چتر پاسیو و غیره استفاده می شود.

پارچه ضد آب مشمع

پارچه-ضد-آب-مشمع

پارچه مشمع که به عنوان پارچه مینا یا پارچه آمریکایی شناخته می شود، پارچه ای از جنس پنبه است و بافت متراکمی دارد. پوشش رویی این پارچه از جنس روغن مایع بوده و به منظور ضد آب کردن آن است. البته این روش تولید در گذشته کارایی داشته است. پارچه مشمع، امروزه به پارچه ای گفته می شود که با الیاف پنبه تهیه شده و پوشش رویی آن از جنس وینیل است. پوشش رویی این پارچه می تواند مات یا براق باشد. به دلیل ویژگی هایی از جمله سخت بودن، دوام بالا و آسانی در تمیز کردن آن، از این پارچه برای تولید سفره، چمدان ها، لوازم آشپزخانه و غیره استفاده می شود. اما برای استفاده در پوشاک پارچه مشمع خیلی مناسب نیست.

پارچه پشم پلی استری

پشم-پلی-استری

بسته به کیفیت الیاف پشم، پارچه تولیدی می تواند در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. هرچه الیاف پشم متراکم تر باشد، دفع آب آن بیشتر است. از این پارچه به دلیل خاصیت دفع کنندگی بالای آب، در لایه بیرونی پوشک بچه ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه ضد آب میکرو الیاف

پارچه-ضد-آب-میکرو-الیاف

پارچه میکرو الیاف یا همان میکرو الیاف پلی استر، با پوشش ضد آبی که دارد، جز پارچه هایی است که 100 درصد ضد آب است. از پارچه میکرو الیاف برای دوخت لباس هایی مانند کت، شلوار و ژاکت استفاده می شود.

پارچه پشم

پارچه-پشم-ضدآب

الیاف پشم به طور طبیعی در برابر نفوذ آب مقاوم است. اگر از لانولین برای روکش کردن پشم استفاده کنیم مقاومت آن در مقابل آب چند برابر می شود. شما می توانید پارچه پشمی پخته شده را از فروشگاه ها خریداری کنید و در آب جوش قرار دهید. با این کار چگالی پارچه شما بالاتر می رود و خاصیت ضد آب بودن آن به مراتب افزایش می یابد.

پارچه لمینت پنبه ای

لمینت-پنبه-ای

تمامی پارچه های لمینت شده می توانند جایگزینی برای پارچه پلی اورتان لمینت باشند. این پارچه ها همگی، در دسته بندی پارچه های لمینت قرار می گیرند. از این پارچه برای تولید لباس هایی مثل بارانی، کت زمستانی، لباس اسکی، کت محافظ، ژاکت و کلاه استفاده می شود. این پارچه در شرایط آب و هوایی سخت، ساختاری خشک و راحت دارد و به هیچ عنوان آب را از خود عبور نمی دهد. این پارچه قابلیت انعطاف پذیری و تنفس پذیری بالایی نیز دارد.

پارچه لمینت پوپلینپارچه-لمینت-پوپلین

 

پارچه لمینت پوپلین مورد علاقه بسیاری از برند های بین المللی است. از این پارچه برای دوخت لباس های محافظ مثل شنل، کت و غیره استفاده می شود. در این پارچه سه نوع لایه بندی وجود دارد که شامل، لایه غیر متخلخل، لایه میکرو متخلخل و پوشش چسبناک و ویسکوز است.

پارچه روغنی

پارچه-روغنی

پارچه روغنی از پارچه کتان محکم تهیه می شود. از این پارچه برای دوخت کت های ملوانی و بادبان ها استفاده می کنند. پارچه روغنی بادوام است و به راحتی تمیز می شود. از دیگر استفاده های این پارچه می توان استفاده در پزشکی و تولید چمدان را نام برد.

پارچه ضد آب لاتکس

پارچه-ضد-آب-لاتکس

لاتکس، ترکیبی از لاستیک طبیعی و مصنوعی است. این ماده در اقلام مختلفی از لباس گرفته تا پد تشک ضد آب و روتختی استفاده می شود.

پارچه وینیل، چرم و پلاستیک

وینیل،-چرم-و-پلاستیک

این مواد مصنوعی ضد آب هستند و معمولاً در خیاطی برای ساخت کیف های آرایشی ، کیف های حمل و نقل، کیف های ساحلی، روتختی و غیره استفاده می شود.

پارچه بارونی یا کتان زارا، بهترین پارچه ضد آب

پارچه-بارونی-یا-کتان-زارا،-بهترین-پارچه-ضد-آب

اگر به دنبال یک پارچه خاص برای دوخت لباس در فصل پاییز و زمستان هستید، پارچه بارونی یا کتان زارا بهترین انتخاب است. این پارچه با الیاف پلی استر بافته می شود و جزو پارچه های زیست تخریب پذیر، طبقه بندی می شود. پارچه لمینت پلی استر، دارای غشایی ضد آب و تنفس پذیر است. به عبارتی پارچه بارونی مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد و از تنفس پذیری مطلوبی نیز برخوردار است. تنوع رنگی پارچه کتان زارا، بسیار زیاد بوده و از کیفیت فوق العاده ای دارد. بافت این پارچه برجسته و کج راه است. پارچه کتان زارا دوستدار پوست شما بوده و از پوست شما به خوبی مراقبت می کند. از این پارچه جذاب می توانید برای تولید لباس هایی مثل کت بارونی، ترنچ کت، شنل، ژاکت، هودی و غیره استفاده کنید.

نکته مهمی که برای پارچه کتان زارا یا همان لمینت پلی استر وجود دارد، این است که نیازی به آستر کشی ندارد و برای فصل پاییز یک انتخاب بی نظیر محسوب می شود. پارچه بارونی زارا چروک پذیری متوسطی دارد. از طرفی به دلیل زیر دست نرم و ایستایی خشک، برای دوخت کت های اور سایز، که این روزها طرفداران زیادی دارد نیز بسیار کاربردی است.

ترفندهای مراقبت و دوخت پارچه ضد آب

ترفندهای-مراقبت-و-دوخت-پارچه-ضد-آب

  • ترجیحا پارچه های ضد آب را با دست بشویید.
  • از مواد سفید کننده و شوینده های قوی استفاده نکنید.
  • بعضی از این پارچه ها به راحتی با آب تمیز می شوند و نیاز به مواد شوینده ندارند.
  • در زمان دوخت از سوزن سایز متوسط استفاده کنید.
  • دور چرخ خیاطی خود را روی دور متوسط تنظیم کنید.
  • از قیچی تیز در زمان برش بهره ببرید.
  • برای برش از یک سطح صاف، مثل میز استفاده کنید.
  • در زمان دوخت و برش پارچه را نکشید.
  • پارچه خود را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • در صورت نیاز به اتوکشی، درجه حرارت اتو را کم کرده و از یک پارچه واسطه بین پارچه بارونی و اتو استفاده کنید.
  • منبع : انواع پارچه ضد آب و ترفند دوخت آنها + عکس


:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

 

انواع پارچه ضد آب و ترفند دوخت آنها + عکس

 

پارچه های ضد آب، حدود 40 سال است که به زندگی انسان راه یافتند. این پارچه ها به دلیل ویژگی های مهمی که دارند برای ما بسیار ارزشمند هستند. اما سوال مهم این است که ما در رابطه با پارچه های ضد آب چقدر اطلاعات درست داریم؟ آشنایی با پارچه های ضد آب امری حیاتی و مهم است. این دسته از پارچه ها در دنیای امروز نقش مهمی را برای انسان ها ایفا می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پارچه ضد آب و ویژگی آنها، نحوه نگهداری و دوخت این پارچه ها آشنا کنیم. پس اگر قصد دارید با این دسته از پارچه ها بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

پارچه ضد آب چیست؟

پارچه ضد آب باید دو خصوصیت مهم را در کنار هم داشته باشد. این دو خصوصیت شامل ضد آب بودن و تنفس پذیری است. ضد آب بودن به توانایی یک ماده برای مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره دارد. در حالی که قابلیت تنفس، به توانایی پارچه در خارج کردن بخار آب اشاره می کند. به طور کلی تمامی پارچه های ضد آب به عنوان یک مانع، بین بدن شما و رطوبت محیط عمل می کنند. پارچه های ضد آب محافظت عالی در برابر رطوبت دارند، اما رطوبت و عرق روی پوست شما را به خوبی به بیرون منتقل می کنند. از همین رو می توان گفت پارچه های ضد آب نه تنها از شما در برابر باد، باران و برف محافظت می کند، بلکه محافظ پوست شما نیز هستند.

چرا باید از پارچه ضد آب استفاده کنیم؟

راهنمای خرید پارچه بارونی

در آب و هوای نامساعد لباس بیرونی شما باید ضد آب باشد. پارچه لباس ضد آب شما باید بتواند شما را در برابر باد و باران و برف محافظت کند. مواد به کار رفته در این پارچه ها برای محافظت کامل از شما در برابر باران، برف و باد طراحی شده است. مکانیزم این پارچه به گونه ای است که از نفوذ و جذب آب به درون لباس جلوگیری می کند. پس اگر بخواهید در یک روز بارانی به خارج از منزل خود بروید، به شدت به لباس هایی که با پارچه ضد آب تهیه شدند احتیاج دارید. این پارچه، لباس زیری شما را از خیس و کثیف شدن حفظ می کند. همچنین به عنوان یک عایق باد و آب، از نفوذ سرما نیز تا حدی جلوگیری خواهد کرد.

انواع پارچه های ضد آب بر اساس نوع بافت آن ها

پارچه های ضد آب بر اساس نوع بافته شدن به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • پارچه محکم بافته شده و متراکم
  • پارچه بافته شده با روکش
  • پارچه بافته شده چند لایه

 

معرفی انواع پارچه های ضد آب

امروزه پارچه های متنوعی در بازار با اسم پارچه ضد آب معرفی می شوند. از این پارچه ها در پوشاک، پزشکی، پوشک بچه، تشک، کیسه خواب، پارچه های مناسب چادر پیک نیک، روکش های مبل و پرده های حمام استفاده می شود. در ادامه با این پارچه ها بیشتر آشنا می شوید.

پارچه لمینت پلی اورتان (pul)

نام کامل پارچه pul، عبارت polyamide laminate است. پارچه لمینت، پارچه ای با پوشش پلاستیکی، نازک و مقاوم در برابر آب است. این پارچه، ضد آب و ضد لک است و دوام بسیار بالایی دارد. نکته مهمی که در رابطه با پارچه ضد آب لمینت وجود دارد، تنفس پذیری بالای این پارچه است. از این رو شما به راحتی می توانید این پارچه را برای لباس های خود استفاده کنید و مطمئن باشید که به پوست شما آسیبی وارد نمی کند. این پارچه با ضخامت های 1 الی 2 میلیمتر تهیه می شود. پارچه بافته شده نهایی می تواند 100 درصد از پنبه یا ترکیبی از پنبه و پلی استر تهیه شده باشد.

پارچه پلی اورتان ترموپلاستیک (tpu)

پارچه-ضد-آب-پلی-اورتان-ترموپلاستیک-(tpu)

tpu مخفف polyurethane thermoplastic است. این پارچه می تواند بهترین جایگزین برای پارچه لمینت پلی اورتان باشد. پارچه ترموپلاستیک رقیب اصلی پارچه لمینت، در ساخت محصولات مقاوم در برابر آب است. پارچه ترموپلاستیک نرم تر و انعطاف پذیرتر از پارچه قبلی می باشد. همچنین این پارچه با عملکرد یکسان و مشابه به پارچه لمینت پلی اورتان، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.خرید پارچه لینن هندی

پارچه ترکیبی نایلون و پلی استر

پارچه-ترکیبی-نایلون-و-پلی-استر

مواد نایلون و پلی استر به تنهایی ضد آب نیستند. اما با پوشش خاصی که بر روی آن ها ایجاد می شود، برای ساخت ضد آب ترین وسایل، مانند شنل های بارانی و چتر استفاده می شود. این پارچه جزو پارچه های ضد آب چند لایه است.

پارچه نایلون ripsto

پارچه-نایلون-ripsto

این پارچه بسیار سبک است و در برابر باد مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. الیاف تشکیل دهنده این پارچه از جنس نایلون است. بر روی این پارچه پوشش ضد آبی تشکیل می شود و سطح پارچه را در برابر نفوذ آب مقاوم می کند. از این پارچه در جنگ جهانی دوم برای دوخت چتر نجات استفاده شده است. در دنیای امروز از پارچه نایلون برای تولید چادر، روکش مبل، لباس ضد آب، کوله پشتی، بادبادک و لباس کار استفاده می شود. شما نیز می توانید با این پارچه لباس هایی مثل کت، پانچو و غیره تهیه کنید و در روزهای بارانی از آن لذت ببرید.

پارچه ضد آب نایلون تافته

نایلون-تافته

اگر به دنبال پارچه ای می گردید که کاملا ضد آب باشد، پارچه نایلون تافته بهترین گزینه است. از این پارچه اغلب برای تولید چتر بارانی، چتر پاسیو و غیره استفاده می شود.

پارچه ضد آب مشمع

پارچه-ضد-آب-مشمع

پارچه مشمع که به عنوان پارچه مینا یا پارچه آمریکایی شناخته می شود، پارچه ای از جنس پنبه است و بافت متراکمی دارد. پوشش رویی این پارچه از جنس روغن مایع بوده و به منظور ضد آب کردن آن است. البته این روش تولید در گذشته کارایی داشته است. پارچه مشمع، امروزه به پارچه ای گفته می شود که با الیاف پنبه تهیه شده و پوشش رویی آن از جنس وینیل است. پوشش رویی این پارچه می تواند مات یا براق باشد. به دلیل ویژگی هایی از جمله سخت بودن، دوام بالا و آسانی در تمیز کردن آن، از این پارچه برای تولید سفره، چمدان ها، لوازم آشپزخانه و غیره استفاده می شود. اما برای استفاده در پوشاک پارچه مشمع خیلی مناسب نیست.

پارچه پشم پلی استری

پشم-پلی-استری

بسته به کیفیت الیاف پشم، پارچه تولیدی می تواند در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. هرچه الیاف پشم متراکم تر باشد، دفع آب آن بیشتر است. از این پارچه به دلیل خاصیت دفع کنندگی بالای آب، در لایه بیرونی پوشک بچه ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه ضد آب میکرو الیاف

پارچه-ضد-آب-میکرو-الیاف

پارچه میکرو الیاف یا همان میکرو الیاف پلی استر، با پوشش ضد آبی که دارد، جز پارچه هایی است که 100 درصد ضد آب است. از پارچه میکرو الیاف برای دوخت لباس هایی مانند کت، شلوار و ژاکت استفاده می شود.

پارچه پشم

پارچه-پشم-ضدآب

الیاف پشم به طور طبیعی در برابر نفوذ آب مقاوم است. اگر از لانولین برای روکش کردن پشم استفاده کنیم مقاومت آن در مقابل آب چند برابر می شود. شما می توانید پارچه پشمی پخته شده را از فروشگاه ها خریداری کنید و در آب جوش قرار دهید. با این کار چگالی پارچه شما بالاتر می رود و خاصیت ضد آب بودن آن به مراتب افزایش می یابد.

پارچه لمینت پنبه ای

لمینت-پنبه-ای

تمامی پارچه های لمینت شده می توانند جایگزینی برای پارچه پلی اورتان لمینت باشند. این پارچه ها همگی، در دسته بندی پارچه های لمینت قرار می گیرند. از این پارچه برای تولید لباس هایی مثل بارانی، کت زمستانی، لباس اسکی، کت محافظ، ژاکت و کلاه استفاده می شود. این پارچه در شرایط آب و هوایی سخت، ساختاری خشک و راحت دارد و به هیچ عنوان آب را از خود عبور نمی دهد. این پارچه قابلیت انعطاف پذیری و تنفس پذیری بالایی نیز دارد.

پارچه لمینت پوپلینپارچه-لمینت-پوپلین

 

پارچه لمینت پوپلین مورد علاقه بسیاری از برند های بین المللی است. از این پارچه برای دوخت لباس های محافظ مثل شنل، کت و غیره استفاده می شود. در این پارچه سه نوع لایه بندی وجود دارد که شامل، لایه غیر متخلخل، لایه میکرو متخلخل و پوشش چسبناک و ویسکوز است.

پارچه روغنی

پارچه-روغنی

پارچه روغنی از پارچه کتان محکم تهیه می شود. از این پارچه برای دوخت کت های ملوانی و بادبان ها استفاده می کنند. پارچه روغنی بادوام است و به راحتی تمیز می شود. از دیگر استفاده های این پارچه می توان استفاده در پزشکی و تولید چمدان را نام برد.

پارچه ضد آب لاتکس

پارچه-ضد-آب-لاتکس

لاتکس، ترکیبی از لاستیک طبیعی و مصنوعی است. این ماده در اقلام مختلفی از لباس گرفته تا پد تشک ضد آب و روتختی استفاده می شود.

پارچه وینیل، چرم و پلاستیک

وینیل،-چرم-و-پلاستیک

این مواد مصنوعی ضد آب هستند و معمولاً در خیاطی برای ساخت کیف های آرایشی ، کیف های حمل و نقل، کیف های ساحلی، روتختی و غیره استفاده می شود.

پارچه بارونی یا کتان زارا، بهترین پارچه ضد آب

پارچه-بارونی-یا-کتان-زارا،-بهترین-پارچه-ضد-آب

اگر به دنبال یک پارچه خاص برای دوخت لباس در فصل پاییز و زمستان هستید، پارچه بارونی یا کتان زارا بهترین انتخاب است. این پارچه با الیاف پلی استر بافته می شود و جزو پارچه های زیست تخریب پذیر، طبقه بندی می شود. پارچه لمینت پلی استر، دارای غشایی ضد آب و تنفس پذیر است. به عبارتی پارچه بارونی مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد و از تنفس پذیری مطلوبی نیز برخوردار است. تنوع رنگی پارچه کتان زارا، بسیار زیاد بوده و از کیفیت فوق العاده ای دارد. بافت این پارچه برجسته و کج راه است. پارچه کتان زارا دوستدار پوست شما بوده و از پوست شما به خوبی مراقبت می کند. از این پارچه جذاب می توانید برای تولید لباس هایی مثل کت بارونی، ترنچ کت، شنل، ژاکت، هودی و غیره استفاده کنید.

نکته مهمی که برای پارچه کتان زارا یا همان لمینت پلی استر وجود دارد، این است که نیازی به آستر کشی ندارد و برای فصل پاییز یک انتخاب بی نظیر محسوب می شود. پارچه بارونی زارا چروک پذیری متوسطی دارد. از طرفی به دلیل زیر دست نرم و ایستایی خشک، برای دوخت کت های اور سایز، که این روزها طرفداران زیادی دارد نیز بسیار کاربردی است.

ترفندهای مراقبت و دوخت پارچه ضد آب

ترفندهای-مراقبت-و-دوخت-پارچه-ضد-آب

  • ترجیحا پارچه های ضد آب را با دست بشویید.
  • از مواد سفید کننده و شوینده های قوی استفاده نکنید.
  • بعضی از این پارچه ها به راحتی با آب تمیز می شوند و نیاز به مواد شوینده ندارند.
  • در زمان دوخت از سوزن سایز متوسط استفاده کنید.
  • دور چرخ خیاطی خود را روی دور متوسط تنظیم کنید.
  • از قیچی تیز در زمان برش بهره ببرید.
  • برای برش از یک سطح صاف، مثل میز استفاده کنید.
  • در زمان دوخت و برش پارچه را نکشید.
  • پارچه خود را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • در صورت نیاز به اتوکشی، درجه حرارت اتو را کم کرده و از یک پارچه واسطه بین پارچه بارونی و اتو استفاده کنید.
  • منبع : انواع پارچه ضد آب و ترفند دوخت آنها + عکس


:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

10 مدل لباس مجلسی با پارچه کرپ باربی + عکس

انتخاب یک استایل جذاب که بتواند شما را زیباتر جلوه دهد، کار بسیار هیجان انگیزی است. برای داشتن یک استایل زیبا چند آیتم مهم را باید در نظر داشته باشید. برای مثال مدل لباس، نکته بسیار مهمی است که شاید شما در زمان انتخاب آن کمی گیج و سردرگم شوید. لباس های آماده موجود در بازار، بعضا قیمت گزاف و غیر معقولی دارند. در این موارد تهیه پارچه و دوخت آن با مدل لباس مورد علاقه شما بهترین کار است. اگر قصد دوختن یک لباس را داشته باشید، باید به جنس پارچه نیز دقت کنید. در میان پارچه های متنوع موجود در بازار انتخاب کار سختی خواهد بود. یکی از پارچه هایی که می تواند انتظارات شما را به خوبی مرتفع کند، پارچه کرپ باربی است.

با خرید پارچه کرپ باربی و انتخاب یک مدل جذاب می توانید لباس مورد علاقه خود را تهیه کنید. پارچه کرپ باربی از جمله پارچه هایی محسوب می شود که برای دوخت مدل های متنوع مناسب است. این پارچه با خاصیت ایستایی متوسط برای دوخت مدل های ریزش دار، یک گزینه ایدئال محسوب می شود. از طرفی تنوع در طرح و رنگ این پارچه می تواند شما را شگفت انگیز کند. از همین رو می تواند برای شما لباسی زیبا و در عین حال باکیفیت، فراهم کند. امروز و در اینجا قصد داریم شما را با 10 مدل لباس مجلسی و خاص با پارچه کرپ باربی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

استایل شیک و فاخر با کت و دامن کرپ باربی

یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین لباس ها در فروشگاه لباس های زنانه، کت و دامن های زیبا و جذاب هستند. شما نیز حتما تاکنون تجربه پوشیدن آیتم کت و دامن را داشتید. اگر این تجربه را ندارید، با خرید پارچه کرپ باربی اقدام به دوخت کت و دامن مد نظر خود کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

استایل شیک و فاخر با کت و دامن کرپ باربی

پارچه کرپ باربی یکی از ایدئال ترین پارچه ها برای دوخت کت و دامن محسوب می شود. ایستایی مناسب، خوش دوخت بودن و قابلیت اجرا برای اکثر مدل ها از خصوصیات این پارچه می باشد، که آن را برای دوخت کت و دامن به یک گزینه ایدئال تبدیل کرده است. یقه های انگلیسی، آمریکایی و آرشال را می توانید با این پارچه زیبا بدوزید. همچنین دوخت مدل دامن های مختلف نیز با پارچه کرپ باربی امکان پذیر است. برای تکمیل استایل خود از کفش های پاشنه بلند و میخی می توانید بهره ببرید.

 

 

 

پیراهن های کوتاه و فانتزی با پارچه کرپ باربی

پیراهن های کوتاه و فانتزی با پارچه کرپ باربی

پیراهن های کوتاه انتخاب دختران و خانم های خوش سلیقه است. این پیراهن ها می توانند به یکی از پرکاربردی ترین آیتم ها در بین لباس های شما تبدیل شوند. تنوع مدل در این پیراهن ها بسیار زیاد است. از مدل های بدون آستین گرفته تا مدل های آستین دار همگی با پارچه کرپ باربی قابل اجرا هستند. اگر می خواهید لباس شما کمی پوشیده تر باشد، می توانید برای روی لباس خود، کت کوتاهی از همین جنس تهیه کنید. از وست های بلند و دکمه دار نیز می توانید به عنوان پیراهن های کوتاه استفاده کنید. فرم پذیری بالای پارچه کرپ باربی آن را برای دوخت انواع مدل یقه، به یک گزینه عالی تبدیل کرده است. می توانید پیراهن خود را با یک صندل زیبا و یا کفش های پاشنه کوتاه ست کنید.

پیراهن بلند ماکسی، انتخاب لوکس پسندان

پیراهن ماکسی ظاهر زیبا، خاص و بی نظیر دارد. این پیراهن بهترین انتخاب برای مهمانی ها بزرگ است. پیراهن ماکسی بلند، ظاهر فاخر و لوکسی را برای شما فراهم می کند، که با سایر آیتم ها قابل قیاس نیست. پیراهن های بلند شما را بلندتر و لاغرتر نشان می دهد. اگر تاکنون اقدام به خرید پیراهن های بلند کرده باشید، متوجه متنوع بودن آن ها شدید. همچنین به خوبی متوجه شدید که قیمت این پیراهن ها کمی زیاد و شاید نامعقول است. شما می توانید با انتخاب یک پارچه درست اقدام به دوخت این پیراهن ها کرده و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

پیراهن بلند ماکسی، انتخاب لوکس پسندان

شاید برای شما سوال ایجاد شود که پارچه مناسب برای دوخت این پیراهن ها چه خصوصیاتی باید داشته باشد. پارچه پیراهن شما باید ریزش دار باشد تا بتواند فرم دامن شما را زیباتر نشان دهد. پارچه های خشک و آهاردار زیبایی لازم را به دامن لباس شما فراهم نمی کنند. از آنجایی که برای دوخت این پیراهن ها به متراژ زیادی از پارچه مورد نظر نیاز دارید، پس باید پارچه شما قیمت مناسب و معقولی نیز داشته باشد. پارچه کرپ باربی تمامی ویژگی های گفته شده را دارد.قیمت پارچه ساتن کشی

پیراهن پرنسسی و زیبایی بی حد و مرز این پیراهن ها

 

انتخاب پیراهن های پرنسسی مناسب خانم های شجاع و جسور است. این افراد ریسک پذیری بالایی دارند و به سراغ مدل های خاص و متفاوت می روند. مدل های پرنسسی در یک قسمت از لباس شما ویژگی زیبا و جذابی دارد که، نظر مخاطب را به خود جلب می کند. به طور مثال در قسمت یقه پیراهن شما از یقه های خاص استفاده می شود. اگر می خواهید در قسمت دامن خود کمی تفاوت ایجاد کنید می توانید از چین، پیلی و یا حلزونی استفاده کنید. با این تکنیک ها می توانید یک پیراهن پرنسسی زیبا و خاص را برای خود بدوزید. در بیشتر پیراهن های پرنسسی از دامن و آستین های پفکی استفاده می شود.

پیراهن پرنسسی و زیبایی بی حد و مرز این پیراهن ها

برای دوخت این پیراهن های زیبا می توانید از پارچه کرپ باربی بهره ببرید و زیبایی پیراهن خود را چندین برابر کنید. این پارچه برای دوخت دامن های کلوش و چین دار بسیار ایدئال است. اگر مایل به استفاده از پارچه های آهاردار و خشک، مثل تور هستید، باز هم پارچه کرپ باربی یک گزینه ایدئال برای ترکیب شدن با این پارچه ها است. اگر پیراهن های پرنسسی را برای خود انتخاب کردید سعی کنید در دیگر قسمت های استایل خود، از آیتم های ساده و کژوال استفاده کنید و به سراغ آیتم های پر زرق و برق نروید.

پیراهن های دکلته و یقه رومی جذاب، با پارچه کرپ باربی

یکی از پرطرفدارترین های لاین پیراهن زنانه، پیراهن هایی با یقه دکلته هستند. پیراهن های دکته، زیبایی خاصی را به شما هدیه می دهند. خانم های خوش پوش به خوبی به این امر واقف هستند و از کنار این پیراهن ها ساده عبور نمی کنند. اگر می خواهید لباستان ثابت بر روی تن شما بایستد، اما در قسمت سرشانه ها کمی باز باشد می توانید به جای دکلته از یقه رومی در پیراهن خود استفاده کنید. یقه های رومی نیز از دیرباز در بین خانم های طرفداران زیادی داشته است. امروزه پیراهن های متنوعی با این یقه تولید و در بازار عرضه می شود.

پیراهن های دکلته و یقه رومی جذاب، با پارچه کرپ باربی

برای دوخت پیراهن های دکلته و یقه رومی به پارچه ای نیاز دارید که، خیلی ریزش دار نباشد. پارچه هایی که ریزش زیادی دارند فرم یقه شما را خوب نمایش نمی دهند و بر روی تن شما فرم جذابی ایجاد نمی کنند. از طرفی پارچه هایی که آهار بالایی دارند نیز در قسمت یقه و دامن خیلی خشک می ایستند و ظاهر زیبایی را به شما ارائه نمی دهند. پس شما به یک پارچه با ایستایی متوسط نیاز دارید و مسلما پارچه کرپ باربی بهترین انتخاب است. پیراهن های یقه رومی و دکلته برای شما ظاهری سلطنتی را ایجاد می کنند. برای ست کردن این پیراهن ها بهتر است از یک کیف دستی کوچک و کفش های پاشنه بلند استفاده کنید و مانند یک ملکه بدرخشید.

شنل های پرفروش و ترند با پارچه کرپ باربی

شنل های پرفروش و ترند با پارچه کرپ باربی

در دنیای مد و فشن امروزی در بین لباس ها شنل مخاطبان زیادی دارد. این آیتم جذاب توسط برندها زیادی و با پارچه های متفاوتی تولید و در دسترس عموم قرار می گیرد. اگر شما نیز به دنبال یک لباس خاص و زیبا هستید که بتوانید آن را در مراسم های رسمی استفاده کنید، بهتر است مستقیما به سراغ شنل های جذاب و ترند این روزها بروید. برای دوخت شنل کار شما بسیار راحت است. دوخت شنل ها کار راحتی است و پیچیدگی زیادی ندارد. با خرید پارچه کرپ باربی کار دوخت شما بسیار آسان تر نیز می شود. پارچه کرپ باربی جزو پارچه های خوش دوخت است و بعد از دوخت به پارچه مورد علاقه شما تبدیل می شود.

لباس های خاص با آستین های خاص

لباس های خاص با آستین های خاص

یکی از بخش های که در زیبایی لباس شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود، انتخاب مدل آستین آن است. همه ما مدل آستین های زیادی را می شناسیم. آستین های کلوش و چند طبقه از معروف ترین آن ها هستند. اگر می خواهید لباس متفاوت تری داشته باشید، می توانید از آستین های پفدار استفاده کنید. اگر به دنبال یک پارچه همه فن حریف برای دوخت آستین های خاص و فانتزی می گردید، بهتر است مستقیما به سراغ غرفه پارچه کرپ باربی بروید. این پارچه بسیار فرم پذیر است و دست شما را برای دوخت آستین ها مختلف باز می گذارد.

لباس های سنگ دوزی شده با پارچه کرپ باربی

یکی از آیتم های که می تواند زیبایی لباس شما را چندین برابر کند، دوخت اکسسوری بر روی آن است. سنگ دوزی از گذشته طرفداران زیادی داشته است و امروزه نیز در لباس های متنوعی به کار می رود. می توانید از این ایده جذاب در قسمت آستین ها، یقه و یا کمری لباس خود بهره ببرید. توجه داشته باشید، که در هر قسمت از لباس خود از سنگ دوزی و اکسسوری استفاده کنید، توجه مخاطب بیشتر به آن قسمت جلب می شود. پس سعی کنید روی بخش خاصی از لباس خود که می خواهید آن را بیشتر نشان دهید، از سنگ دوزی استفاده کنید.

لباس های سنگ دوزی شده با پارچه کرپ باربی

پارچه ای که می خواهید بر روی آن از سنگ دوزی یا دوخت اکسسوری استفاده کنید باید مقاومت مطلوبی داشته باشد. اگر پارچه شما خیلی ظریف و نازک باشد برای دوخت اکسسوری مناسب نخواهد بود. پارچه کرپ باربی مقاومت لازم برای سنگ دوزی را دارد و از خرابی و کشیدگی پارچه بعد از دوخت جلوگیری می کند.

پیراهن های پاپیون دار

پیراهن های پاپیون دار

پیراهن های پاپیون دار برای خانم های خوش لباس، که به دنبال یک استایل شیک اما ساده می گردند بسیار مناسب است. از این آیتم جذاب می توانید در قسمت یقه، کمری و یا آستین پیراهن خود بهره ببرید. پارچه ای که برای دوخت پاپیون استفاده می کنید باید قابلیت فرم پذیری داشته باشد. از طرفی پارچه شما باید در عین منعطف بودن، ظاهر پاپیون شما را به خوبی حفظ کند. پارچه کرپ باربی با قابلیت فرم پذیری و ایستایی مناسب هر دو ویژگی را دارد.

 

 

 

اورال مجلسی

اگر از مدل های همیشگی و تکراری خسته شدید و می خواهید در استایل خود تنوع ایجاد کنید، بهتر است به سراغ مدل های جدید و خاص بروید. یکی از مدل های پرطرفدار در بین دختران و خانم های جوان اورال است. اورال یا سرهمی می تواند استایل شما را از سایر حضار در جمع متمایز کند و باعث درخشش شما بشود. اورال ها را می توانید به صورت تنگ یا اورسایز بدوزید.

اورال مجلسی

با انتخاب پارچه درست و مناسب دست شما در انتخاب مدل باز خواهد بود. اما نکته مهم دیگری که در زمان انتخاب پارچه باید به آن دقت کنید، چروک پذیری کم آن است. اورال شما ممکن است در قسمت آرنج و زانو چروک شود. با انتخاب پارچه درست می توانید از این امر جلوگیری کنید. پارچه کرپ باربی چروک پذیری کمی دارد و می تواند ساعات طولانی از زیبایی استایل شما محافظت کند.

منبع : 10 مدل لباس مجلسی با پارچه کرپ باربی + عکس



:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : afra

مدل لباس زمستانی با پارچه فوتر + عکس

برای افراد زیادی، رسیدن فصل سرما به معنای پوشیدن لباس های خاص و رنگارنگ است. در حقیقت افراد زیادی تلاش می کنند در روزهای سرد پاییز و زمستان با استفاده از رنگ های گرم و طرح های شلوغ، استایلی متفاوت داشته باشند. برای این دسته از افراد ما پارچه فوتر طرحدار را پیشنهاد می کنیم. اما اگر طرفدار سادگی و پارچه های ساده و استایل مینیمال هستید، پارچه فوتر ساده همچنان برای شما بهترین گزینه است. در واقع افراد زیادی پارچه فوتر را با سادگی آن در بافت و طرح می شناسند. اما معمولا ایده ای برای دوخت یا استفاده از آن در استایل زمستانی خود ندارند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به بررسی چندین مدل لباس زمستانی با پارچه فوتر بپردازیم.

 

پالتوهای بلند فوتر، شناخته ترین لباس هایی هستند که در بازار با پارچه فوتر می بینید. اما کاربرد این پارچه پشمی دوست داشتنی به دوخت پالتو محدود نمی شود. شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، لباس های مختلفی با این پارچه طراحی کنید. مدل لباس زمستانی با پارچه فوتر بسیار متنوع است. زیرا این پارچه ساده در طرح و رنگ مختلف با ایستایی متوسط و بالا، برای دوخت لباس های مختلف زمستانی کاملا مناسب است. اگر قصد خرید پارچه فوتر را دارید اما ایده ای برای دوخت آن ندارید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید و الهام بخش خواهد بود.

با پارچه فوتر بیشتر آشنا شوید

همانطور که می دانید، پارچه فوتر در دسته پارچه های پشمی قرار می گیرد. به طور معمول در تولید این پارچه از الیاف طبیعی پشم و درصدی از الیاف مصنوعی استفاده می شود. با تغییر میزان درصد هر یک از این الیاف در بافت پارچه، کیفیت، ضخامت، لطافت و وزن پارچه فوتر می تواند کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل ممکن است این پارچه را با جنس و قیمت مختلف در بازار مشاهده نمایید. مرغوب ترین مدل پارچه فوتر بسیار لطیف، سبک و با بافتی متراکم است. مدل های ارزان این پارچه شاید سبک باشند اما می بینید که نازک و اندکی زبر هستند.

توصیه می شود برای داشتن یک مدل لباس زمستانی شیک، یک پارچه فوتر باکیفیت تهیه کنید. زیرا مدل های مرغوب این پارچه ایستایی و دوام بسیار بالایی دارند. گلوله گلوله و سابیده نیز نمی شوند. علاوه بر این، این پارچه بهترین گزینه برای استفاده در روزهای سرد خواهد بود. زیرا به عنوان یک پارچه پشمی بسیار لطیف و سبک است. گرما بخشی این پارچه نیز در مقایسه با وزن و ضخامت آن بسیار زیاد است. در ادامه می توانید با انتخاب یک مدل لباس زمستانی خاص و جذاب با این پارچه ساده، لباسی بسیار کاربردی و دوست داشتنی داشته باشید.

 

 

 

9 مدل لباس زمستانی کاربردی با پارچه فوتر

همانطور که گفته شد، پارچه فوتر گزینه ای بی رقیب برای دوخت هر مدل لباس زمستانی است. در ادامه به معرفی چند مدل کاربردی مناسب استفاده روزمره و حتی مهمانی، می پردازیم.

کراپ کت فوتر، مدل لباس زمستانی ترند 1402

یکی از ترندهای جذاب و دوست داشتنی پاییز و زمستان امسال، کراپ کت ها هستند. این کت های کوتاه را می توانید در کالکشن برندهای مختلف ببینید. به طور معمول کراپ کت های طراحی شده با پارچه جین طرفداران بسیاری دارند. اما اگر به دنبال کت کوتاهی هستید که بتوانید در استایل رسمی تر نیز از آن استفاده کنید، می توانید این مدل لباس زمستانی را با پارچه فوتر بدوزید. کراپ کت ها معمولا قدی تا کمر یا اندکی پایین تر از آن دارند. در هر حال بالای کمربند شلوار قرار می گیرند. می توانید این کت های کوتاه را همراه با شومیز، پلیور و مانتو بپوشید.

کراپ-کت-فوتر،-مدل-لباس-زمستانی-ترند-1402

اگر استایل کژوالی دارید، شلوار جین های گشاد و مام استایل همراه با کتانی استایل شما را به بهترین شکل تکمیل خواهد کرد. اما اگر مایلید استایلی شیک و رسمی داشته باشید، توصیه می شود کراپ کت خود را با یک شلوار تنگ بپوشید. نیم بوت به همراه یک کیف کوچک برای تکمیل این استایل کافی خواهد بود. با توجه به اینکه پارچه فوتر معمولا ساده و تک رنگ است، هیچ مشکلی برای استفاده از آن در استایل های مختلف نخواهید داشت.

دامن کوتاه ماکسی

دامن-کوتاه-ماکسی

شاید تصوری نداشته باشید اما پارچه فوتر یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت دامن محسوب می شود. اگر به دنبال یک مدل لباس زمستانی متفاوت برای استایل خود هستید، یک دامن تنگ و کوتاه می تواند انتخاب جذابی برای شما باشد. دامن کوتاه ماکسی فوتر را می توانید در مهمانی و در استایل روزمره خود بپوشید. در مهمانی ها به راحتی با کت، شومیز و تاپ قابل استفاده است. در استایل کژوال نیز تنها کافیست آن را با یک لگ ست کنید. جوراب شلواری های کرکی که در سالهای اخیر به بازار عرضه شدند، گزینه ای عالی برای پوشیدن با این دامن کوتاه است. به این ترتیب نگران سرمای هوا نیز نخواهید بود. برای پوشیدن این دامن کوتاه، بدون شک به یک بوت بلند نیاز خواهید داشت.

دامن چین دار بلند

دامن-چین-دار-بلند

استفاده از دامن در پاییز و زمستان، می تواند استایل منحصر به فردی برای شما بسازد. اگر نگران سرمای هوا هستید، ما پارچه فوتر را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا با ایستایی مناسب، گرمای فوق العاده ای دارد. با انتخاب یک مدل دامن بلند، می توانید استایلی گرم و خاص داشته باشید. دامن های کلوش و چین دار یک مدل لباس زمستانی بسیار کاربردی برای منزل، مهمانی و استایل روزمره به حساب می آیند. شما می توانید با اضافه کردن تنها یک کت یا پلیور، استایلی جذاب برای روزهای سرد خود داشته باشید. یک ترنچ کت، بارانی یا پالتوی بلند به بهترین شکل ممکن این استایل را تکمیل خواهد کرد. برای پوشیدن دامن های بلند می توانید انواع نیم بوت را نیز در نظر داشته باشید.قیمت پارچه ژاکارد لمه

شکت، یک مدل لباس زمستانی کاربردی

شکت،-یک-مدل-لباس-زمستانی-کاربردی

شکت الگویی شبیه پیراهن مردانه دارد. اما معمولا با پارچه های پشمی و به صورت اورسایز طراحی می شود. این لباس های ساده، گرم و راحت یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده روزمره است. در واقع به این دلیل شکت ها به سرعت به یک مدل لباس زمستانی کاربردی برای خانم ها تبدیل شدند. شما می توانید این لباس های کاربردی را جایگزین مانتوهای پاییزه کنید. در روزهای سرد زمستان نیز به آسانی همراه با هودی یا کت ست می شوند. در نتیجه استایلی شیک، راحت، گرم و ساده خواهید داشت. همانطور که می دانید پارچه های پشمی مانند پارچه فوتر، تنفس پذیری مناسبی دارد. اگر تعریق بالایی دارید، با پوشیدن یک تی شرت یا شومیز زیر شکت فوتر خود، نیاز نیست دیگر نگران میزان تعریق بدنتان باشید.

تونیک، ساده و دوست داشتنی

تونیک-فوتر-زنانه

تونیک یا بلوزهای زنانه لباس های جلو بسته و بلندی هستند که در استایل خانم ها بسیار کاربردی خواهند بود. در واقع جایگزین بسیار مناسبی برای شومیزهای نخی به حساب می آیند. مخصوصا در فصل زمستان اگر با یک پارچه مناسب و گرم طراحی شوند، تبدیل به محبوب ترین مدل لباس زمستانی شما خواهند شد. زیرا می توانید آن را همراه با همه لباس های خود بپوشید. اگر به نظر شما شکت  یا کت های فوتر دست و پا گیر هستند، تونیک فوتر می تواند جایگزین مناسبی باشد. زیرا می توانید آن را همراه با کت، کاپشن، پالتو و وست بپوشید. این لباس گرم و ساده نیاز به آستر کشی ندارد. اگر یقه آن را بلند و به صورت یقه اسکی طراحی کنید، گرمای بسیار مطبوعی به شما می بخشد. حتی می توانید از آن در منزل و استایل راحتی خانه نیز استفاده نمایید.

کت اورسایز کوتاه

کت-اورسایز-کوتاه-فوتر

معمولا همه پارچه فوتر را با این مدل لباس زمستانی ترند سالهای اخیر می شناسند. یکی از ترندهای ماندگاری که در سالهای اخیر وارد دنیای مد شد، کت های اورسایز بود. این کت ها در فصل سرما معمولا با فوتر طراحی می شوند. زیرا پارچه فوتر یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت کت های ساده و مینیمال است. یک کت اورسایز را می توانید با بی نهایت لباس مختلف بپوشید. از آنجایی که این پارچه معمولا در رنگ های خنثی تولید می شود، رنگ کت نیز ابدا شما را در ست کردن آن محدود نخواهد کرد. رنگ های خاکستری، شتری، بژ و مشکی جزو پرفروش ترین رنگ های پارچه فوتر به حساب می آیند. اگر طرفدار استایل مینیمال هستید، حتما به این کت اورسایز در کمد خود نیاز خواهید داشت.

پالتو بلند، یک مدل لباس زمستانی کلاسیک

پالتو-بلند،-یک-مدل-لباس-زمستانی-کلاسیک

یکی از دلایلی که پارچه فوتر به پرفروش ترین پارچه زمستان تبدیل شده، کاربرد آن در طراحی و دوخت پالتو است. اغلب پالتوهای موجود در بازار با این پارچه دوخته می شوند. ایستایی متوسط و طرح ساده آن به طراحان این امکان را می دهد که با آن مدل های مختلفی طراحی کنند. پالتوهای ساده، بلند، تنگ، اورسایز و حتی دامن دار و عروسکی را می توانید با پارچه فوتر در بازار مشاهده کنید. پالتو بلند یک مدل لباس زمستانی بسیار کاربردی و البته همیشگی در کمد شما خواهد بود. زیرا می توانید آن را در هر شرایطی بپوشید و مطمئن باشید هرگز قدیمی نمی شود.

وست با پارچه فوتر

وست-با-پارچه-فوتر

یک مدل لباس زمستانی جذابی که دوباره مورد توجه طراحان قرار گرفته، وست است. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از این لباس کاربردی داشته باشیم، باید بگوییم نوعی جلیقه است. البته می توانید یک پالتو بلند و ساده بدون آستین نیز آن را تصور کنید. پارچه فوتر به دلیل وزن اندک و گرمای فوق العاده ای که دارد، یکی از بهترین گزینه های برای دوخت وست پاییزه محسوب می شود. وست ها آیتمی تزئینی در استایل هستند. به این معنا که شاید گرمای چندانی به شما ندهند اما به بهترین شکل ممکن استایل شما را تغییر می دهند. وست را می توانید با پولیور، شومیز و حتی بعضی از کراپ کت ها بپوشید. با اضافه کردن یک شالگردن و بوت می توانید استایل پاییزه بی نقصی با این لباس داشته باشید.

سارافون، یک مدل لباس زمستانی برای مهمانی

بسیاری از افراد تصوری ندارند که بشود از پارچه فوتر در طراحی و دوخت لباسی مناسب مهمانی استفاده کرد. در پایان معرفی مدل لباس زمستانی هایی که می توانید با پارچه فوتر داشته باشید، قصد داریم به سارافون بپردازیم. سارافون ها آیتم هایی کاربردی برای شما خواهند بود اگر تنها اندکی در پوشیدن لباس خلاقیت داشته باشید. یکی از جذابیت های این لباس این است که می توانید آن را همراه با لباس های مختلف و به صورت لایه لایه بپوشید. به این ترتیب به آسانی استایلی جذاب در روزهای سرد خواهید داشت.

سارافون،-یک-مدل-لباس-زمستانی-برای-مهمانی

برای مهمانی های کافی است پارچه ضخیمی همچون فوتر را با شومیزی از جنس حریر یا کرپ حریر ست کنید. این تضاد در بافت پارچه، جلوه خاصی به استایل شما می دهد. اگر قصد دارید آن را در استایل روزمره استفاده کنید، شومیز نخی، پلیور و انواع یقه اسکی را می توانید در زیر سارافون خود بپوشید. با اضافه کردن یک کت کوتاه خواهید دید استایل شما تا چه حد چشمگیر خواهد شد. توصیه می شود در هر حالتی، سارافون را همراه با جوراب شلواری یا لگ بپوشید. در نهایت یک بوت بلند همه چیزی خواهد بود که برای تکمیل این استایل نیاز دارید.

منبع : مدل لباس زمستانی با پارچه فوتر + عکس



:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1402 | نظرات ()